دشتدار، سیروس: یکم خرداد ۱۳۴۴، در روستای کاظم‌آباد از توابع شهر کرج به دنیا آمد. پدرش مسلم، کشاورز بود و مادرش زری نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. اوایل دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۸۰ پس از تفحص در گلزار شهدای شهر آبیک به خاک سپرده شد.

 

این وصیتنامه‏ هایى که این عزیزان مى‏نویسند مطالعه کنید. پنجاه سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیتنامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» (صحیفه امام ج‏۱۴ص۴۹۱)

درایام سالروز شهادت شهید دشتدار ، با گرامی داشت یاد او  قسمتی از وصیت نامه ایشان را می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم. ان اکرم الموت القتل گرامى‌ترین مرگها، شهادت در راه خداست. على(ع)

  .. خداوندا، مرگم را شهادت در راهت، زیر پرچم پیامبرانت، با اولیا و دوستانت قرار بده

حمد و سپاس، خداوندى را سزاست که به من قدرت تفکر همراه با سعادت ا خروى داد تا بتوانم حق را پیدا کنم و خود را در آن مسیر، با آزادى و آگاهى کامل افکنم. و به ما نعمت رهبرى را که بزرگترین نعمتهاى الهى است، هدیه کرد تا راه پیغمبران را به ما نشان دهد...

چون بنده حقیر خود را از تبار حسین(ع) مى‌دانستم، به نداى "هل من ناصرش" لبیک گفتم و راهى جبهه‌هاى نور علیه ظلمت گشتم. و اینک که به یارى امام کربلا روانیم، آخرین سخنانم را با شما در میان مى‌گذارم; به این امید که آخرین کلامهایم، پیامى باشد از حلقوم خونین شهدا بر شما رهروان راه آنها. وصیتى به جوانان:

هر زمان براى مومنین روز عاشوراست و هر مکانى کربلا، پس جنگ با کفار ومنافقین و دشمنان اسلام یادتان نرود. نداى امام امت، نداى حسین فاطمه است و پیام ما از حلقوم مبارک امام بیرون مى‌آید; پس اگر مى‌خواهید از شفاعت شهدا محروم نمانید، به مطالب امام گوش داده و به ندایش پاسخ دهید و حمایت از امام امت و فرمان او تا مرز دادن جان، یادتان نرود.

اسلحه مرا تا انقلاب آقا امام زمان (عجل‌الله) بر زمین نگذارید و راهم را که راه امام و راه حسین(ع) است، ادامه دهید و بدانید که پیروزى از آن شماست .امروز که گرگان درنده‌اى چون ابر جنایت کارها منتظرند تا لحظه‌اى ما از خود غافل شویم تا ما را نابود سازند، بر یکایک شماست که از این حکومت و انقلاب الهى که از بزرگترین الطاف خداوند کریم مى‌باشد، تا مرزِ دادن جان و مال دفاع کنید و استقامت ورزید و آینده خوش و سالم و روحانى را براى فرزندان خود مهیا سازید.

و آرزوى آن داریم که این پرچم خونین اسلام را که با خونهاى پاک شهدا به حال اهتزاز درآمده و مانده را به دست صاحب اصلى آن یعنى بقیه الله الاعظم - ارواحنا له‌الفدا - که ما منتظر چنین روزى هستیم، برسانید و ان‌شاالله با قیام آن حضرت انتقام خون مظلومین گرفته شود. خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار. انشاالله. کسى که محتاج دعاى خیر شماست العبد الحقیر دشتدار. مهدى دشتدار

 

پایگاه اطلاع رسانی سرداران و 3000 شهید استان قزوین