ان شاء الله توفیق ملاقات با امام برای همه مشتاقان حاصل گردد ولی برای درک شناخت حضرت در زمان دیدن ایشان، انجام واجبات و ترک محرمات الزامی است.بقول مرحوم علامه عصار ابتدا باید قائم درون قیام کند تا برکت لقای قائم بیرون و تشرق به محضر نورانی حضرتش روزی ما شود.

باید توسلات خود را عمیق کنیم و دعای فرج بسیار بخوانیم و صلوات و تشرف به مسجد جمکران و خواندن نماز توسل به حضرت هم از عوامل مؤثر است

شیخ رجبعلی خیاط (ره) دستور ذیل را جهت تشرف به محضر امام زمان(عج) گفته اند:

چهل شب هر شب صد مرتبه آیه کریمه وَقُل رَّ‌بِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِ‌جْنِی مُخْرَ‌جَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرً‌ا وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا (الأسراء-80و81) را بخواند، ان شاء ا... توفیق دیدار حاصل میگردد ولی برای درک شناخت حضرت در زمان دیدن ایشان، انجام واجبات و ترک محرمات الزامی است.

آقای بهجت(ره) به مشتاقان رؤیت امام زمان(عج) می گفتند توسلات خود را عمیق کنید و به خواندن بسیار دعای فرج و ذکر صلوات و تشرف به مسجد جمکران و خواندن نماز توسل به حضرت را دستور می دادند.

*************************************************


تشرف آیت الله زیارتی
یکی از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط نقل می‌کند که: جناب شیخ به مرحوم آیت الله آقای زیارتی در مهدی شهر، برای تشرف خدمت ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه- دستور العملی داده بودند « ظاهراً همان ذکری است که اشاره شد » پس از انجام آن به شیخ مراجعه کرد و عرض کرد که دستور العمل را انجام دادم و موفق نشدم؟
شیخ توجهی کرد و فرمود:

« هنگامی که در مسجد نماز می‌خواندید سیدی به شما فرمود: انگشتر در دست چپ کراهت دارد، و شما گفتید: کل مکروه جائز، هم ایشان امام زمان علیه السلام بودند. »

برای تشرف به محضر ولی عصر (عج)
قرائت آیه کریمه:
رب أدخلنی مدخل صدق و إخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا: بارالها مرا به قدم صدق داخل و خارج گردان و به من از جانب خود بصیرت و حجت روشنی که دائم یار و مدد کار باشد عطا فرما. سوره اسراء آیه 80 یکصد بار تا چهل شب.
طبق نقل، تعداد قابل توجهی از شاگردان شیخ، از طریق مداومت بر این ذکر، خدمت امام زمان علیه‌السلام تشرف پیدا کرده‌اند، ا(لبته شروطی هم دارد که باید جان انسان حیات معنوی داشته باشد و.. )البته به قول آیت الله بهجت خواندن 2 رکعت نماز و توسل به حضرت شاید از تشرف هم بالاتر باشد.