در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام (به روایت ۲۵ محرم) جا داردسری به صحیفه سجادیه بزنیم از دعاهایی که برای رفع گرفتاری و اندوه سفارش شده دعای هفتم صحیفه سجادیه است که با جمله یا من تحل به عقدالمکاره شروع شده ، دعایی که آیت الحق سید هاشم حداد سفارش کرده اند و آیت الله کمیلی نقل کردند که این دعا مورد عنایت خاص ایشان بوده است ، قسمتی از دعای امام سجاد علیه السلام به هنگام پیشامد سخت و زمان اندوه را می خوانیم: "آنچه تو بر من وارد آورده‌ای، هیچ کس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوی من روان کرده‌ای، هیچ کس برنگرداند. دری را که تو بسته باشی. کَس نگشاید، و دری را که تو گشوده باشی، کَس نتواند بست. آن کار را که تو دشوار کنی، هیچ کس آسان نکند، و آن کس را که تو خوار گردانی، کسی مدد نرساند.

پس بر محمد و خاندانش درود فرست. ای پروردگار من، به احسانِ خویش دَرِ آسایش به روی من بگشا، و به نیروی خود، سختیِ اندوهم را درهم شکن، و در آنچه زبان شکایت بدان گشوده‌ام، به نیکی بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شیرینیِ استجابت بچشان، و از پیشِ خود، رحمت و گشایشی دلخواه به من ده، و راه بیرون شدن از این گرفتاری را پیش پایم نِه.

و مرا به سبب گرفتاری، از انجام دادنِ واجبات و پیروی آیین خود بازمدار. " "بخشی از دعای هفتم صحیفه سجادیه"