شهید خانوردی شیخ آقاجانی:وصیتم به دوستانم و مردم محترم زیاران؛ ما این راه را شناختیم و رفتیم؛ ولی شما مسؤول پیگیری راه شهدا هستید؛ هم چنان که تا به حال در خدمت اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی بودید و کمک کردید. بدانید که فقط همین ها برای تان می ماند؛ پس بیشتر به انقلاب، اسلام و جمهوری اسلامی کمک کنید. سعی کنید پشت سر خانواده های شهدا و خود شهدا غیبت نکنید! همه شهدا به زندگی علاقه داشتند؛ ولی چون اسلام را در خطر دیدند، رفتند تا دشمن متجاوز را عقب برانند. هدف اینان دفاع از اسلام و مملکت و جمهوری اسلامی ایران است؛ نه این که این ها زندگی را دوست نداشتند و ندارند و از جای گرم و خانه هایشان بَدشان می آید؛ بلکه این ها در خانه خود بسیار راحت بودند و یک زندگی متوسطی داشتند و دست شان به دهان شان می رسید و محتاج کسی هم نبودند و فقط به خاطر خدا و فرمان امام امت به جبهه رفتند تا متجاوز بعثی را نابود کنند. حالا اگر شهید شدند، راضی هستند و اگر نشدند، مجاهد فی سبیل الله هستند. پس ما که شهید شدیم، هدف مان رضای خدا بود و چیز دیگر نبود؛ پس شما هم سعی کنید مسجدها را پُر و وحدت را حفظ و جبهه ها را تقویت کنید تا خدا از شما راضی باشد ... ای مردم محترم زیاران! از شما می خواهم، اگر هر کس از من بدی دیده است مرا ببخشد و از خانواده ام می خواهم ناراحت نباشند و گریه نکنند. 

شهید محمدرضا صباغ: نظر به این که مدتى مسؤولیت عضویت در شوراى اسلامى زیاران را داشتم، اگر به علت ناتوانىْ در امور عمرانى و موارد دیگر قصور و کوتاهى داشتم یا نسبت به کسى تخطی نمودم و یا -خداى ناخواسته- در اثر اِهمال و سستى در مسؤولیت این جانبْ به کسى ظلم شد، تقاضاى عفو و بخشش -از پیشگاه مقدس تان- دارم و امیدوارم مرا ببخشید. پس از عذرخواهى، چند جمله ای به عنوان وظیفه یِ «امر به معروف و نهى از منکر» عرضه مى ‏دارم: با توجه به این که ولى امر مؤمنین در زمان غیبت امام زمان(عج) بنیانگذار این حکومت هستند و هم چنین احادیث و روایات زیادى در این خصوص وارد گردیده و خون صدها جوان متعهد به پاى نهال نوپایش ریخته شده است که اکثریت و نزدیک به تمام آنان از مستضعفین بودند و تمامى قشرها در این انقلاب تشریک مساعى داشتند، سزاوار نیستْ حتى یک کلمه علیه این نظام سخن گفته شود و درست نیست حتى یک ساعت بى ‏تفاوت ماند. باید در همه حال در یارى نظام جمهورى اسلامى -تا سر حد امکان- کوشا باشیم. 

شهیدشُکرا... کرمیان: وصیتم به شما دانش آموزان این است که سنگر خود را ترک نکنید؛ چرا که دشمنان از شما و عِلم شما می هراسند. قلم های شما -اگر در راه دُرست به کار گرفته شود- ارزش دارد و ارزشِ جوهرِ قلمِ شما، بسان خون شهید است؛ پس مسؤولیت شما خیلی سنگین است و شما باید در این راه بکوشید تا موفق باشید.

شهیدمحمّدرضا محمّدى : همه بدانند و مى دانند -زمانى که هنوز امام نیامده بود- ایران چه وضعى داشت؛ تمام جامعه را فساد گرفته بود و مردم در بدبختی ها و غرب زدگی ها بسر مى بُردند. او از روز اول که آمد، شیطان ها فرار کردند و تمام مراکز فساد نابود شد. آیا این دلیل حقانیت امام نیست که به جاى قمار و مشروب، نماز جمعه و دعاى کمیل برقرار می گردد؟! از همه ی آن هایى که به من علاقه داشتند و دارند، مى خواهم به حقانیت این راه اقرار کنند و به این راه بپیوندند؛ البته من براى خودتان مى گویم، چون من شناختم و رفتم و حالا شما... وصیتم به مردم زیاران؛ قدر خانواده هاى شهدا را بدانید؛ شما اى مردم غیور و شهیدپرور و رزمنده ی زیاران! فرزندان خود را به یاری امام و نایب بر حقش بفرستید تا یارى کننده دین خدا باشند. ...و وصیتم به دوستان این است: نماز و روزه یادتان نرود و کارهاى خیر انجام دهید؛ دست بینوایان را بگیرید و ناتوانان را کمک کنید تا خدا از شما راضى شود. "منبع :سایت خط سرخ"