چند شب پیش صبح خیلی زود یه سگ تو کوچه زوزه می کشید دو تا هسته خرما پیدا کردم برای زدنش که بره و مزاحم نباشه . خرمای اول خورد به ماشین همسایه ولی دومیش نزدیک سگ افتاد، ظاهرا سگ گرسنه بودو بیچاره فکر کرد  چیزی برا خوردنش پرت کردم و دنبال اون بود .یک لحظه از کارم پشیمون شدم که اون به من امید داشته ، خلاصه تحولی در خودم احساس کردم . برای جبران  مقداری نون خشک رو خیس کردم و انداختم جایی که بخوره و اون هم اومد طرف نون و سر و صداش هم تموم شد و  من بودم حالی دیگر.

خیلی موقع ها با نیکی بهتر میشه جواب گرفت تا انتقام بدی.

نیکی حتی به حیوان هم بی جواب نمی مونه.

گاه دیگران ما را صاحب کرم می دانند و انتظار کرم دارند.

با بدی و انتقام، گمان خوب دیگران را برعکس جواب ندهیم.

لذتی که در نیکی هست قابل قیاس با بدی و مقابله به مثل نیست.

خدایی که فرموده هل جزاء الاحسان الا الاحسان بهتر از همه جواب خوبی رو میده