عملی برای قطع باران :

مرحوم آیت الله روحانی ، که نماینده ولی فقیه در استان مازندران بودند ؛ در صبح روز سفر مقام معظم رهبری به مازندران  ، دیدند باران شدیدی شروع به بارش کرد. ایشان نگران حضور مردم برای استقبال از رهبر معظم شدند، کمی خاک تربت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را به نیت قطع باران به طرف آسمان پرتاب کردند؛ به برکت خاک تربت، باران قطع شد.  بعد از  مراسم استقبال، رهبر معظم بدون اینکه آیت الله روحانی حرفی زده باشند فرمودند: برای قطع باران عجب عملی انجام دادید بنده هم این کار را برای قطع سیل ایرانشهر انجام داده بودم . آیت الله روحانی در نقل این حادثه گریه می کردند و گفتند والله بنده به هیچکس چیزی نگفته بودم ایشان از کجا فهمیدند.؟!" 

اما قضیه سیل ایرانشهر به نقل از " باشگاه خبرنگاران جوان"

خون دلی که لعل شد؛

جریان سیل دو سه ساعت ادامه یافت و در این مدت ما صدای آوار خانه‌ها را یکی پس از دیگری می‌شنیدیم. حتی ترسیدم مسجد نیز خراب شود. همه چیز وحشتناک بود: تاریکی ناشی از قطع برق، سیل خروشان و بی امان، خراب شدن خانه‌ها و فریاد کمک خواهی مردم.


در چنین حالت بحرانی و وحشتناک، ذهن انسان فعال میشود و به دنبال هر وسیله‌ای برای مقابله با وضع موجود میگردد. قبلاً این مطلب را شنیده بودم که برای رفع چنین خطر فراگیر گریزناپذیری میتوان به تربت سیدالشهداء (علیه السلام) - به اذن خدای متعال - توسل جست. قطعه‌ای از تربت که خدا به برکت وجود ریحانه‌ی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بدان شرافت بخشیده، در جیب داشتم.آن را از جیب بیرون آوردم، به خدا توکل کردم و آن را در میان امواج پرتلاطم سیل پرتاب کردم. لحظاتی نگذشت که به لطف و فضل خدا سیل بند آمد.

http://ziarani1.blog.ir/‌