ریشه حوادث دانشگاه تهران: حوادث دانشگاه تهران ریشه هایی داشت که مهمتر از اصل موضوع اعتراض چند دانشجو است. از ریشه های این اعتراض، استادانی هستند که برخی از آنها نه اعتقاد درست به دین دارند و نه علاقه ای به نظام و انقلاب. برخی که مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان را به عدم رعایت احکام دین به ویژه حجاب و روزه تشویق می کنند. استادی که  قلبش مریض است و در کلاس به دانشجوی خانم چادری کم محلی می کند و دختر خانم بد حجاب را بیشتر تحویل می گیرد مروج بی حجابی است. استادی که در کلاس علنا احکام اسلام را زیر سوال می برد،  بانی اعتراض به احکام دین سعادت بخش اسلام است. البته استادان معتقد و متخصص و انقلابی کم نیستند اما همان تعداد اساتید کم بهره یا بی بهره  از نور قران و اسلام و انقلاب برای راه اندازی یک آشوب کافی است. اگر استاد،  باسواد ، مومن ، دلسوز و انقلابی باشد ، دانشجویان را توجیه می کند و آنها را علاقمند به احکام دین و مبانی انقلاب تربیت می نماید؛ پس باید ریشه را درست کرد‌ گزینش اساتید باید با دقت صورت گیرد ؛ باید در کنار آموزش به تربیت هم بها داد. استادی که از ساکنان غاصب  و کودک کش رژیم صهیونیستی حمایت می کند ، افکار غربزده و بیزار از دین دارد ، دانشجویی سوسولی تربیت می کند که با دین و انقلاب و غیرت و عقلانیت بیگانه است. 

 هر چند فضای مجازی و تربیت خانوادگی هم در ساخت بنیان هویتی دانشجو نقش دارند ، اما نمی توان نقش بی بدیل استاد در شکل گیری شخصیت دانشجو را نادیده گرفت. 

 استادی که راه مسجد دانشگاه را بلد نیست و با  هیات امام حسین علیه السلام بیگانه است ، دانشجو نمایی تربیت می کند که به سوی خانم محجبه لگد پرانی می کند نه حیا می فهمد و نه عفت و غیرت و مردانگی. 

 تا ریشه اصلاح نشود این آلودگی قابل درمان نیست.

http://ziarani1.blog.ir/