طبق فرموده های امام خمینی ره باید با نماینده مجرم برخورد شود و مسولان در جمهوری اسلامی از جمله در مجلس باید عادل باشد نه مجرم و مجلس جای نماینده مجرم نیست . مطالب واضحی که برخی تجدید نظر طلبان آن را سخت و پیچیده نمایش می دهند.
امام خمینی( ره) :"خدا می داند که شخصاً برای خود ذره ای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند مهیای مؤاخذه ام.» (صحیفه امام، جلد21، ص282)
«خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد  و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند .معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین [علیه السلام] و ائمه معصومین علیهم السلام ـ سازگار... نیست.
«کسی که مجرم است باید به جزای خودش برسد و توصیه از احدی قبول نباید بشود. من این را کراراً گفته ام، اگر از من توصیه برای کسی آمد، از دفتر من برای کسی توصیه آمد، از کسانی که به من مربوطند توصیه آمد، بزنید به دیوار! قاضی نباید تحت تأثیر کسی باشد.» ( همان ، ج 10، ص272)
« قاضی... حکمی که می خواهد بکند بین برادرش و بین دشمنش، در حکم فرق نگذارد. ... علی السواء باشد پیشش همه. ... باید در مسند قضا، یکی که نشست، همه ملت پیشش با یک نظر باشد. تمام نظرش به اجرای عدالت باشد.» (همان، ج13، ص115-116)