مباهله غریب ترین ایام....
 
آیه الله جوادی آملی:
"از غریب ترین ایام زندگی ما ایام #مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف میزنیم و عوامانه فکر میکنیم در نتیجه آن ارکان ولایت را تقریباً از دست میدهیم در حالی که آن اجزای غیر رکنی را خیلی محترم میشمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارک حضرت امیر با فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) است اینها جزء واجبات غیررکنی است.
 
#غدیر جزء واجبات رکنی امامت است، مباهله جزء واجبات رکنی ولایت است، با سالروز ازدواج فرق میکند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام میبرند و نه حوزه‌ها خبری هست!  آن وقت آن مسائل واجبات غیر رکنی را خیلی دامن میزنیم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزای نماز است لکن حمد و سوره کجا، رکوع و سجود کجا؟! حمد و سوره واجب غیر رکنی است اما رکوع و سجود واجب رکنی است.
 
وقتی مأمون(علیه من الرحمن ما یستحق)، به وجود مبارک امام رضا(سلام الله علیه) عرض میکند به چه دلیل علی بن ابیطالب(سلام الله علیه) افضل است؟ ایشان دیگر نفرمود غدیر، فرمود با آیه انفسنا...
خدا وقتی وجود مبارک حضرت امیر (علیه السلام) را جان پیغمبر می‌داند از این بالاتر فضیلت فرض میشود؟! 
 
«من کنت مولاه فهذا علی مولاه» که گفته ی خود پیغمبر است هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علی جان پیغمبر است، کجا؟! و وجود مبارک امام رضا(علیه السلام) به این استدلال کرد.
 
جلسه تفسیر ۱٣٩۵/٧/۵ مصادف با ۲۴ ذی الحجه
 
 روز مباهله گرامی باد