اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

دستورالعمل تشرف به محضر مبارک امام زمان عج

ان شاء الله توفیق ملاقات با امام برای همه مشتاقان حاصل گردد ولی برای درک شناخت حضرت در زمان دیدن ایشان، انجام واجبات و ترک محرمات الزامی است.بقول مرحوم علامه عصار ابتدا باید قائم درون قیام کند تا برکت لقای قائم بیرون و تشرق به محضر نورانی حضرتش روزی ما شود.

باید توسلات خود را عمیق کنیم و دعای فرج بسیار بخوانیم و صلوات و تشرف به مسجد جمکران و خواندن نماز توسل به حضرت هم از عوامل مؤثر است

شیخ رجبعلی خیاط (ره) دستور ذیل را جهت تشرف به محضر امام زمان(عج) گفته اند:

چهل شب هر شب صد مرتبه آیه کریمه وَقُل رَّ‌بِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِ‌جْنِی مُخْرَ‌جَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرً‌ا وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا (الأسراء-80و81) را بخواند، ان شاء ا... توفیق دیدار حاصل میگردد ولی برای درک شناخت حضرت در زمان دیدن ایشان، انجام واجبات و ترک محرمات الزامی است.

آقای بهجت(ره) به مشتاقان رؤیت امام زمان(عج) می گفتند توسلات خود را عمیق کنید و به خواندن بسیار دعای فرج و ذکر صلوات و تشرف به مسجد جمکران و خواندن نماز توسل به حضرت را دستور می دادند.

*************************************************


تشرف آیت الله زیارتی
یکی از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط نقل می‌کند که: جناب شیخ به مرحوم آیت الله آقای زیارتی در مهدی شهر، برای تشرف خدمت ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه- دستور العملی داده بودند « ظاهراً همان ذکری است که اشاره شد » پس از انجام آن به شیخ مراجعه کرد و عرض کرد که دستور العمل را انجام دادم و موفق نشدم؟
شیخ توجهی کرد و فرمود:

« هنگامی که در مسجد نماز می‌خواندید سیدی به شما فرمود: انگشتر در دست چپ کراهت دارد، و شما گفتید: کل مکروه جائز، هم ایشان امام زمان علیه السلام بودند. »

برای تشرف به محضر ولی عصر (عج)
قرائت آیه کریمه:
رب أدخلنی مدخل صدق و إخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا: بارالها مرا به قدم صدق داخل و خارج گردان و به من از جانب خود بصیرت و حجت روشنی که دائم یار و مدد کار باشد عطا فرما. سوره اسراء آیه 80 یکصد بار تا چهل شب.
طبق نقل، تعداد قابل توجهی از شاگردان شیخ، از طریق مداومت بر این ذکر، خدمت امام زمان علیه‌السلام تشرف پیدا کرده‌اند، ا(لبته شروطی هم دارد که باید جان انسان حیات معنوی داشته باشد و.. )البته به قول آیت الله بهجت خواندن 2 رکعت نماز و توسل به حضرت شاید از تشرف هم بالاتر باشد.

۳ نظر

بزرگ که باشی کوچک می بینی (حادثه تروریستی تهران)

امام‌خمینی (ره) پس از حمله عراق به ایران در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۵۹ در پیامی رادیویی خطاب به مردم فرمودند:« دزدی آمده است یک سنگی انداخته و فرار کرده است.»

رهبر انقلاب:
🔹ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد، این‌ها هم در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت.
🔹این را همه بدانند؛ این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند. و البته خود این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم. ان‌شاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد. ۹۶/۳/۱۷

علت اصرار بر اجرای 2030و تفاوت مردم ایران با اروپادر مواجهه با بمب

زیارانی, [۱۴.۰۶.۱۶ ۱۰:۵۰]
علت اینکه رییس جمهور اصرار بر اجرای 2030دارد:
*غربی ها بیشتر از ما که تمدن چند هزار ساله و فرهنگ غنی اسلامی را داریم می فهمند.
*تمام مشکلات کشور حل شده و فقط همین یکی مانده و یا با اجرای 2030تمام مشکلات کشور به یکباره حل خواهد شد.
*خداوند این مسؤولیت را از او خواسته و در نزد خدا مسؤولیت دارد و روز قیامت باید جواب دهد.
* امام خمینی (ره) در یک مورد خصوصی این وظیفه را شخصا از او خواسته و باید به امام خمینی( ره ) و راه او پایبند باشد.
*خون 220هزار شهید و درخواست خانواده های شهدا او را به این کار واداشته تا شرمندۀ  شهدا و خانواده های انان  نباشد.
*قضیه چیر دیگری است


تفاوت مردم ایران با اروپا :                                                                                                                                            1. در جریان تماشای دیدار نهایی لیگ اروپا بین رئال مادرید و یوونتوس(دیشب)، مردمی که در یک میدان ایتالیا جمع شده بودند با شنیدن صدای بمب بمب یک تماشاگر و یا صدای یک ترقه از ترس فرار کرده و در اثر ازدحام 600نفر آسیب دیدند   در حالیکه هیچ بمبی در کار نبود                 

    2. درانفجار بمب منافقین  در نماز جمعۀ تهران در تاریخ ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳که به امامت آیت الله العظمی خامنه ای برگزار می شد چندین نفراز انفجار بمب شهید و زخمی شدند اما کسی از فرار به علت ترس و ازدحام  آسیب ندید و نماز جمعه ادامه پیدا کرد در حالیکه واقعا بمب منفجر شده بود

هشدار امام خمینی ره به تفکرات دولت روحانی

هشدار امام خمینی ره به اشرافی گرها:ملت ایران توجه داشته باشند رییس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند نه از *سرمایه داران و زمین خواران* و صدر نشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پا برهنگان را نمی توانند بفهمند...

:سرچشمه همۀ مصیبت ها یی که ملت ها می کشند این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و اشراف و اعیان باشندو انها اینطور هستند که تمام ارزشها را به این می بینند که * اونجایی که زندگی می کنند بهتر از دیگران باشد* اون رفتاری که مردم با اونها می کنند رفتار عبید با موالی باشد تمام افکارشان متوجه به این مسائل است، باید حتما چند تا پارک داشته باشد* چند تا باغ داشته باشد در شمران در تهران  * (پیاده شده از متن سخنرانی امام خمینی ره)

گنج های طالقان

گنج های طالقان

امام صادق علیه السلام: خداوند را در طالقان گنجهایی است نه  طلاست و نه  نقره بلکه درفش هایی است که تا کنون به اهتزاز در نیامده . در آن خطه مردانی هستند که قلب هایشان مانند پاره های آهن ، محکم و نستوه است و نسبت به ذات مقدس خداوند تردیدی در انها راه نمی یابد، شدید تر از آتش اند ، اگر بر کوه حمله ور شوند آن را از جای برکنند...آنان وجود مبارک امام را پروانه وار در میان گرفته و به هنگام خطر ، از وجود مقدس او با جان خود محافظت کنند. شبها را به نماز و مناجات سپری کنند  و روز ها سواران کار زارند...(عصر ظهورص  240به نقل از بحارالانوار 52/307)

بیرون زدن مو از زیر روسری یا بیرون زدن فساد از زیر عمامه کدام مهمتره و...

آقایانی که با طرح موضوعات حاشیه ای و انحرافی مانند دیوار کشیدن  در پیاده روها به رقیب هراسی پرداختند می دانند که مشکل اصلی مملکت ما بیرون زدن چند تار موی برخی خانم ها از زیر روسریشان نیست بلکه مشکل اصلی بیرون زدن فساد از زیر عمامه ها و کت های آقایان و آقازاده هایشان هست که علنی و پنهانی به حمایت از غارتگر و متهم به فساد و قاچاق می پردازند.


پس از ارتباط مشکوک برخی سران فتنه با  سران عربستان وهابی تشابه دیگری از این دو آشکار شد دست دادن شاه ملعون عربستان با همسر ترامپ و دست دادن یکی از سران فتنه با دختران اروپایی در سالهای گذشته نشانگر بی توجهی آنان به ارزشهای اسلامی می باشد.


این دولت که نتونست چند تا برگ تعرفه رو طبق نیاز در کشور توزیع کنه چطور می تونه  عدالت رو  تو تمام  کشور رعایت کنه و امکانات و رفاه رو با انصاف و عدالت به همۀ کشور برسونه.


از جشن های پیروزی آقای روحانی که چیزی عائد مردم نمی شود حداقل یک قرعه کشی برای شرکت کنندگان در جشن ها بکنند و تعدادی زمین 3000تومنی و وام 300میلیاردتومنی بدون سود و مصونیت از پیگیری قضایی برای خود یا برادرشان به برندگان قرعه کشی هدیه بدهند تا این چیزها فقط در انحصار  برخی دولتی ها نماند.