اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مطلبی از کانال استاد فیاض بخش در مورد حضور قلب


#حضور_قلب

#استاد_فیاض_بخش :

یکی از گرفتاری های ما ، این است که عبادت برای ما عادت شده است.
یعنی مثلاً نماز را از روی #عادت می‌خوانیم؛ اینکه انسان نمی‌تواند در نماز حضور قلب داشته باشد به این دلیل است که به محض گفتن تکبیرة الاحرام، از روی عادت و با یک ریتم خاص، کلماتی را پشت سرِ هم و بدون توجه به معانی آن تکرار می‌کند و چون این کلمات را حفظ کرده و زیاد تکرار نموده است، حتی اگر توجهش به چیز دیگری هم برود، در تلفظِ این الفاظ، اشتباه نمی‌کند.
 لذا ممکن است از اول #نماز تا آخر آن را از روی عادت و بدون توجه بخواند و اشتباه هم نکند!

🔸 تنها نکته‌ای از نماز ، که انسان نمی‌تواند از روی عادت انجام دهد ، تعداد رکعات است.
 لذا کسی که حضور قلب ندارد، دچار شک در رکعات می‌شود. 

🔸یکی از اموری که ما را به شدت از آن نهی کرده‌اند، عبادت کردن از روی عادت است که غالباً در مورد عباداتی که مکرراً انجام می‌گیرد مثل نماز، بیشتر اتفاق می‌افتد.
ما باید ۵ بار ، در روز نماز بخوانیم، به همین جهت، نماز از عبادت‌هایی است که در معرض عادت قرار دارد.

🔸برای جلوگیری از عادت به نماز، راهکارهایی در روایات بیان شده است.
مثلاً یکی از دستورات کاربردی این است که انسان سعی کند در هر نمازی که می‌خواند، فرض کند که آن نماز، آخرین نمازش است و گویی باید با نماز #وداع کند.

کانال رسمی استاد محمد تقی فیاض بخش 🔻
@OstadFayyazbakhsh

دو مطلب فنا و اهمیت اشک از کانال استاد صبر آمیز

شبنم حکمت, [۲۵.۱۰.۱۶ ۰۲:۰۳]
#وحدت_کثرت_توحید

یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة

ریشه بسیاری از گناهان و انحرافات خود را دیدن و غفلت از حق تعالی است و یکی از درمان های عرفانی و آسان این رذیله اخلاقی حضور در اجتماعات مؤمنین است تا ‹من› در ‹ما› فانی شود؛ من در کثرت جمعیت گم بشود. هر چه جمعیتِ بیشتر غایب شدن از خود آسانتر؛ اصرار دین بر حضور در نماز جمعه و جماعات برای تحصیل این نتیجه  هست تا لحظاتی از دست خود نجات یابی. این گم شدن هم مرتبه ای از مراتب فناست. شاید یکی از اسرار اینکه در نماز میگویی «ایاک نعبد وایاک نستعین» همین باشد. ما تنها تو را عبادت می کنیم و ما تنها از تو کمک می گیریم؛ ‹من› نمیگویی ‹ما› میگویی. مرتبه بعدی فنا، توجه ما در توجه به اوست، یعنی ‹ما› در ‹او› باید گم شود، چنانچه ستاره ها در نور آفتاب. ‹ایاک› یعنی فقط معبود ما تویی و دست استمداد ما تنها به سوی توست، از ما هم کاری ساخته نیست، همه کاره فقط تویی، تو ...

ای همسفران قطع ره وادی مقصود
بی ما و شما سهل بود ما و شما را

✍️ کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین صبرآمیز حفظه الله

🔶 @shabname_hekmat

#انواع_گریه‌ها

وَ کانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ

گریه قطراتی از دریای متلاطم درون هست که طوفانی شده و از دیدگان فرو  می چکد. البته طوفان ها مختلفند. باید دید این دیده چه ها که ندیده که چنین شده. طبق روایات اولین گریه کنندگان بر اباعبدالله الحسین علیه السلام، انبیاء الهی بودند؛ ولی هر کدام گریه های خاصی هم داشتند. حضرت آدم علیه السلام در فراق بهشت سالها اشک ریخت یحیی علیه السلام، خوف مرگ و قیامت آرامش را از او گرفته بود. یعقوب در فقدان یوسف چشمانش از اشک سفید شد و شعیب از شوق الهی و حب او نابینا گشت، لذا شاگردش موسی علیه السلام، شوق دیدار حق تعالی او را به طور کشاند. فاطمه زهرا سلام الله علیها گریه های ولایی داشت، از اینکه میدید امت حق مسلم حضرت وصی علیه السلام را غارت کردند، از اینکه سرچشمه را تا وقت ظهور فرزند عزیزش مهدی علیه السلام گل آلود بلکه خون آلود کردند، چنانچه تا الان پیداست. اما سید الساجدین در مصیبت های وارده بر سیدالشهدا علیه السلام آنقدر اشک ریخت که ایشان را تاج البکایین نامیدند. چنانچه بَقِیَّةُ اللّه صَباحا و مَساءً گریه های فاطمی و سجادی دارد ...

به هر موجی فوجی از خلایق بخشند
این جا به نظر قطره انجا به نظر دریا

✍️ کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین صبرآمیز حفظه الله

🔶 @shabname_hekmat

دو سیاست مهم ترامپ


ترامپ نادان دو سیاست اساسی دارد و این دو سیاست  را خوب بلد است: تر زدن و زر زدن و نباید به زرت و پرت های این جانور خونخوار و موذی خیلی توجه کرد اما درس خوبی بود که نمی توان به این دیوانه ها  اعتماد کرد و خوشبین بود.

آمریکا یزید زمان ، رژیم صهیونیستی ابن زیاد و وهابی ها عمر سعد زمانند.

آمریکا یزید زمان ، رژیم صهیونیستی ابن زیاد ، وهابی های سعودی عمر سعد و داعش شمرهای امروزند.
به اعتبار جمله کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در هر زمان  یزیدها  ،ابن زیاد ها  ، عمر سعدها و شمرها هستند و خط امام حسین علیه السلام هم هست . و نباید از یزدیان زمان غافل شد ،  یزیدیانی که خون صدها نفر از کودکان یمن و میانمار و سوریه و عراق و... را می ریزند تا چند روز به حکومت خفت بار خود ادامه دهند . جانیانی که شمر های زمان یعنی داعش ملعون را درست می کنند تا زنان مسلمان و غیر مسلمان را هتک حرمت کنند و با مشغول کردن نیروی عظیم مقاومت و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، رشد سریع اسلام را در دنیا با تبلیغات دروغین خود متوقف کنند. یزید زمان ما آمریکای جنایتکار است و ابن زیاد زمان رژیم کودک کش صهیونیستی و عمر سعد زمان هم وهابی های بی دین و کودک کش هستند که سازمان ملل هم نتوانست چشم کورش را به روی جنایتهای وهابیت ملعون ببندد. اروپایی های به ظاهر مدرن و دارای آزادی و دموکراسی هم در حد خود در لشکر یزیدند و با سکوت و حمایت پنهان وآشکار خود در حامی و تأیید کننده جنایت های این حیوانات درنده کراوات زده و به ظاهر شیک هستند.

میانمار و یمن کربلای جهان امروز و نمایش جاهلیت مدرن

به مصداق جمله کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ، امروز هم کربلا در جریان است و سند ان هم خون کودکان و مظلومان یمن و میانمار و سایر مستضعفان عالم است که جانیان سعودی و میانماری با حمایت و سکوت خود جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشته اند.

کشتار مردم مظلوم میانمار به دست ارتش این کشور اوج جاهلیت مدرن است . سیاه رویانی که روی داعش را سفید می کنند و جلادان بی رحمی که با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشتار بی رحمانه مردم از کودک و پیر و جوان با وحشیانه ترین روش ها در سایه سکوت مرگبار جوامع حقوق بشری ادامه می دهند . آنجا که امریکای خونخوار بخواهد در گیری ای را خاتمه بدهد برایش کاری ندارد اما آنجا که منافعش حکم کند هزاران هزار بی گناه هم قربانی شوند هیچ اشکالی ندارد که نمونه اش را در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دیدیم. باید علیه این جنایت فریاد زد و همه مسلمانان با تحریم اقتصادی میانمار و استفاده از مجامع عمومی برائت خود را اعلان کنند و جلوی این فاجعه عظیم را بگیرند. اگر تعدادی پرنده در جایی کشته شوند صدای حقوق حیواناتی ها بلند می شود اما تعجب که چرا صدای قاطعی از حقوق بشری ها بلند نمی شود.

اگر چند صهیونیست غاصب و جانی به دست یک فلسطینی مظلوم به درک واصل شوند صدای خفه شده حامیان دورغین حقوق بشر از آمریکا و اروپا بلند می شود اما این دروغگویان که فقط دنبال منافع حیوانی خود هستند برایشان ریخته شدن خون کودکان و هتک حرمت زنان مسلمان اهمیتی ندارد.

چنار خونبار زراباد

خبرگزاری مهر: درخت خونبار زرآباد در منطقه الموت استان قزوین همه ساله در روز عاشورا عصاره ای تراوش می کند که مانند خون سرخ رنگ است. آنچنان که گویی در عاشورا عزادار است در منطقه الموت شرقی استان قزوین در روستای زرآباد درخت چنار قدیمی و تنومندی وجود دارد که با اتفاقی نادر موجب شده تا همه ساله در ماه محرم کانون توجه خیل عزادران حسینی باشد.

درخت زرآباد که به درخت خونبار زرآباد شهرت یافته سالهاست که در کنار امامزاده ای قرار دارد و سحرگاه روز عاشورا از تنه آن صمغی به مانند خون جاری می شود که حیرت همگان را برانگیخته است.

نکته جالب این که ماه های قمری که سالانه 10 روز جلو حرکت کرده و تغییر می کند هیچ تغییری در این رخداد نداشته و جاری شدن خون هماهنگ با تقویم ماههای قمری تغییر می کند.
 
این درخت با 10 متر قطر و 30 متر ارتفاع دارای قداست خاصی در بین اهالی روستای زرآباد است و هر ساله به محل تجمع زوار و عاشقان اهل بیت تبدیل می شود.
 
بقعه مطهر حضرت علی اصغر فرزند بلا فصل امام موسی کاظم(ع) و درخت چنار مقدس روستای (زرآباد) در استان قزوین همه ساله میزبان خیل عظیمی از زائران و مشتاقانی است که برای زیارت و عزاداری گرد هم می آیند.


اهمیت زیارت عاشورای امام حسین ع


یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه                                                          قضیه ای شگفت از اثر مداومت بر زیارت عاشورا
از ثقه امین حاجّ محمد على یزدى که مرد فاضل صالحى بود نقل شده همسایه گنهکاری داشت
که شغل عشّارى پیش گرفت تا آنکه از دنیا رفت و در  مقبره ای نزدیک محلّى که آن مرد صالح بیتوته مى کرد دفن کردند پس او را در خواب دید پس از گذشتن کمتر از ماهى که در هیئت نیکوئى است پس به نزد او رفت و گفت من مى دانم مبداء و منتهاى کار تو و ظاهر و باطن تو را و نبودى از آنها که احتمال رود نیکى در باطن ایشان و شغل تو مقتضى نبود جز عذاب را پس به کدام عمل به این مقام رسیدى گفت چنان است که گفتى و. . .
و من در اشدّ عذاب بودم از روز وفات تا دیروز که زوجه استاد اشرف حدّاد فوت شد و در این مکان او را دفن کردند و اشاره کرد به موضعى که قریب صد ذرع از او دور بود و در شب وفات اوحضرت ابى عبداللّه الحسین علیه السلام سه مرتبه او را زیارت کرد و در مرتبه سیّم امر فرمود به رفع عذاب از این مقبره پس حالت ما نیکو شد و در سعه و نعمت افتادیم پس ازخواب متحیّرانه بیدار شد وحدّاد را نمى شناخت و محلّه او را نمى دانست
پس در بازار حدّادان از او تفحص کرد و او را پیدا نمود از او پرسید براى تو زوجه اى بود گفت آرى دیروز وفات کرد و او را در فلان مکان و همان موضع را اسم برد دفن کردم گفت او به زیارت ابى عبداللّه علیه السلام رفته بود گفت نه گفت ذکر مصائب او مى کرد گفت نه گفت مجلس تعزیه دارى داشت گفت نه آنگاه پرسید چه مى جوئى خواب را نقل کرد گفت آن زن مواظبت داشت به زیارت عاشوراء.
مفاتیح الجنان سبز با اندکی ویرایش

کانال تلگرامی حجت الاسلام صبر آمیز از علمای ربانی و عارف

حجت الاسلام صبر آمیز از شاگردان آیت الله پهلوانی و از مرتبطین خاص با ایت الله بهجت و از علمای ربانی و عارف می باشند.

شبنم حکمت, [۰۵.۱۰.۱۶ ۲۲:۲۵]
#سفینة_النجاة

إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ

خورشید به اعماق چاه راه ندارد و اسباب هدایتِ آنان که عمیقاً گمراه شده اند، نیست. ولی با چراغِ در دست می شود آنها را از ظلمات چاه به درآورد. چون حسین مصباح هدایت است، پس حقایق توحیدیه را همچون روز برتو روشن می کند.
کشتی هم انواعی دارد،ولی اگر کشتی به همه اقیانوس ها راه داشته و هر موجودی را که دست کمک دراز کند، از هر دین و ملتی او را‌‌‌ ناجی باشد، آن را کشتی نجات گویند و آقا امام حسین علیه السلام سفینه النجات است و کسی که در دریای طوفانی پا در کشتی ابا عبدالله ننهد هرگز به ساحل نجات نخواهد رسید ...

✍️ کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین صبرآمیز حفظه الله

🔶 @shabname_hekmat

۳ نظر