اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

مسوولان اگر عبرت نگیرند خود عبرت دیگران شوند

مسوولان امروز از مسوولان گذشته عبرت بگیرند که برخی زیر خاکند و برخی پشت میله های زندان و برخی پشت میله های تکبر و غرور خودساخته. امیدواریم مسوولان امروز با عبرت گرفتن از مستاجرهای قبلی قدرت، عبرت آیندگان نگردند.پاکی و خدمتگذاری رویه آن مسوولانی بود که ماندگار شدند

برآورده شدن حاجت با دو بیت شعر امام زمان عج و توسل به حضرت عباس ع

توسل به عمویم قمر بنی هاشم با این دو بیت شعر


جناب آقای مصطفی حسنی تعریف کردند : روزی همراه بعضی از دوستان جهت زیارت آقای مجتهدی به قزوین منزل آقای حاج فتحعلی رفتیم ، بعد از اینکه لحظاتی را در خدمتشان سپری کردیم ، خطاب به حاج آقا فتحعلی فرمودند : کاغذ و قلمی تهیه کنید تا یک دو بیتی درباره حضرت ابالفضل علیه السلام بگویم ، حاج علی آقا یک برگ کاغذ و قلمی به ایشان دادند ، پشت کاغذ مقدار اندکی خط خورگی داشت ، فرمودند اسم آقا را بر روی کاغذ قلم خورده نمی نویسند و حاج علی آقا فورا کاغذی کاملا تمیز مهیّا نمودند ، آنگاه آقای مجتهدی گفتند : حضرت ولیّ عصر ارواحناه فداه می فرمایند : هر کس با این دو بیت شعر متوسل به عمویم قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام بشود ،حتما حاجتش بر آورده خواهد شد و سپس شروع به خواندن بیت اوّل کردند و در فاصله بین بیت اوّل و دوّم حدود نیم ساعت با شدت تمام می گریستند ، آنگاه بیت دوّم را خوانده و باز حدود نیم ساعت شدیداً گریه کردند آنگاه دو بیتی را روی کاغذ نوشتیم که عبارت بود از:


یادم ز وفای اشجع ناس آید

وز چشم ترم سوده الماس آید


آید به جهان اگرحسین دگری

هیهات برادری چو عباس آید


 کتاب لاله ای از ملکوت ص ۲۳۶ – شیخ جعفر مجتهدی

۲ نظر

نهروان نتیجه کار دل خوش کنندگان به مذاکره

برای حل مشکلات فشار آوردند که دست از مبارزه بر دارید و با دشمن مذاکره کنید ، مذاکره تحمیلی با مذاکره کننده تحمیلی که به دشمن اعتماد کرد  ، نتیجه شد شکست مذاکرات و بوجود آمدن خوارج و تحمیل خسارات فراوان. نهروان نتیجه کار بی بصیرت های تجدید نظر طلبی بود که  با فشار به رهبری از مقاومت دست کشیدند و دل خوش کردن به مذاکرات شدند.

حفاظ شیشه ای برای از ما بهترون

اونهایی که به بهانه زیادی لباس خودشون رو از مردم جدا و در حفاظ شیشه ای کولر دار جا می کنند ، یک حفاظ هم برای قبر و قیامتشون بسازند که  اونجا خیلی خیلی گرمه. این بندگان خدا خانم هاشون رو  به خاطر لباس زیاد ، کجا جا میدند. عزاداری امام حسین ع ، بازی نیست که برخی بخواهند به عنوان تماشاچی ویژه تشریف بیارن. آیا مردم ترس دارند یا مردم ممکن است از آنها بترسند؟!!!

ردپایی از امام زمان عجل الله فرجه

اندک اندک به ماه محرم ماه عزای سالار شهیدان نزدیک می شویم . امام زمان عج هنگام ظهور در کنار کعبه خود را با امام حسین ع معرفی می کند که من فرزند کسی هستم که عطشان به شهادت رسید . محرم هر چند ماه امام حسین ع است اما ماه نزدیک شدن به امام زمان عج نیز هست امام زمان ارتباط عجیبی با روضه امام حسین ع دارند. مرحوم آقای محمد علی کفاش روزی ۲ بار برای امام حسین ع گریه کرد تا به دیدار امام زمان عج نائل شد. مرحوم محمد علی فشندی در کنار خیمه عزای امام حسین ع و هنگام روضه حضرت عباس وعده دیدار با امام زمان عج داشت. شاید اولین مراسم بزرگ صبح عاشورای ایران مراسم 

 زیاران باشد که مردم اول صبح بعد از اذان صبح جلوی مسجد جامع جمع می شوند وبا تجمع عظیم خود شور حسینی عجیبی به نمایش میگذارندو این مراسم صدها سال قدمت دارد نشانه هایی از عنایت امام زمان عج و شایدحضور امام زمان عج در این مراسم معنوی وجود دارد که چندان جای بیان آن نیست .ماه محرم ماه کسب لیاقت برای دیدار با امام زمان عج است اگر بشود کنار مضجع شریفش وگرنه خیمه عزای امام حسین هم بوی حرم حسینی می دهد. اللهم الرزقنی رویه قائم آل محمدواجعلنی من اشیاعه و اتباعه و الراضین بفعله برحمتک یا ترحم الراحمین.

شعر و مطلب غدیر

غدیر یعنی هر کس خودش و خانواده اش و جامعه اش را چنان رشد دهد که مطیع ترین و کامل ترین موجود هستی به خاطر عدم آمادگی مردم و فراوانی منافقان و منحرفان، مجبور نشود ابلاغ مهم ترین حکم خداوند را چند بار به  تاخیر بیندازد.۱۴۲۹ سال پیش در چنین روزی مولا امیر مومنان به عنوان ولی و امام معرفی شدند، عیدالله اکبر مبارکباد.

                                             دریای نور

تاجگذاری حضرت سیدالاتقیاست غدیر*ناب ترین خاطره حضرت زهراست غدیر  سبر ترین قطعه تاریخ گشته غدیر*برکه نه دریای نور ارض و سماست غدیر

ماه کامل بالا به دست خورشید است * روشن ترین ستاره آسمان ولاست غدیر 

تکمیل شد نور ولایت در آسمان غدیر*میوه شجرمبارک همه انبیاست غدیر

روح ولایت دمیده شد به عالم هستی*زیبا ترین آیه و آیت کبراست غدیر
در غدیر می شود علی ولی الله*  ولایت مولا علی بی ادعاست غدیر
جان پیامبر امام انس و جن گشته * وارث آدم و خاتم ، ولی خداست، غدیر
کوثر غدیر تا به قیامت جاریست* محمد و علی و فاطمه یکجاست غدیر
من کنت مولاه زیبا شعار غدیر* ساقی حوض کوثر شهداست غدیر
بگو به منکر علی و کافران ولایت* تقدیر قدیر و قضای حسناست غدیر
همه اعیاد اصغرندو اکبراست غدیر*نقش بر آب نقشه اشقیاست غدیر
یهود و آل سعود و هزار آل سیاه* ز ریشه کنده شوندو پا برجاست غدیر
مهدی آل محمد حاصل نور غدیر * منتظر ظهور شما چه سالهاست غدیر

گزارش هفته دولت از نگاه ملت شریف ایران یادتان هست

گزارش فرضی یکی از مسوولان در هفته دولت: ملت شریف ایران یادتان هست گفتم ما رای بیاریم  فقر و بیکاری و تورم چنین و چنان می شود به جایش ای ملت شریف ایران ما بودیم که  دلار را به ۱۰۰۰۰تومان رساندیم. ملت شریف ایران این ما بودیم که پراید را به ۴۰۰۰۰۰۰۰تومان رساندیم. ملت شریف ایران اگر پدرتان در آمد تقصر دولت قبل و قبلتر و نظام قبلتر از آن بود تقصیر قاجاریه هم بود و حمله مغول به ایران هم بی تاثیر نبود یادتان که نرفته ، یادتان هست قبلا دلار لحظه به لحظه قیمتش تغییر می کرد الان نه فقط دلار ، از پراید بگیر تا دبه ماست قیمتش مدام بالا پایین می پره و ملت شریف ایران این هیجان و تنوع قیمتها بر شما مبارک باد.

۱ نظر

وظیفه ما در برابر عیدالله اکبر


عید بزرگ غدیر بزرگترین اعیاد است و هر شیعه ای وظیفه دارد به اندازه وسع خود در این زمینه تلاش کند یکی در حد خانواده یکی در حد مسجد و یکی در حد محله ، روستا و شهر خود می تواند هر کس در حد توانایی خود باید دین خود را ادا کند:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد :


➖برای #غدیر باید فرهنگ‌سازی کرد، امیدواریم روزی همچون راهپیمایی باشکوه مردم در اربعین حسینی، #راهپیمایی میلیونی و با عظمت از اقصی نقاط دنیا به نجف اشرف شکل بگیرد.


➖امام صادق(ع) در روایتی این چنین می فرمایند که «شما فکر می کنید خداوند در عالم هستی روزی بالاتر از غدیر خم آفریده؟ نه به خدا قسم، نه به خدا قسم، نه به خدا قسم» و در حقیقت این قسم سه باره می تواند حجیت این روز را برساند.


➖ در توجه به واقعه غدیر در طول تاریخ قطعا کم گذاشته شده آنچنان که اگر اینگونه نبود اهل بیت خانه نشین نمی‌شدند  و این همه ظلم و ستم و فساد و فحشا صورت نمی‌گرفت و ایشان به عنوان سرچشمه را باید هزاران برابر پررنگ کرد.


➖در زمینه #خطبه_غدیر باید شفاف‌سازی کنید، بر خطبه غدیر مانور بدهید، آن را در جلسات مختلف، منبر و فضای مجازی تیتر کنید و هر بخش خطبه غدیر را ترویج کنید تا واقعه غدیر تبلیغ شود و در این زمینه موج ایجاد کنید.


🆔 @GhadirShenasi