اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

بال بال زدن ظریف و جلسه قران هیات دولت

در فیلم استقبال آقای ظریف از وزیر امور خارجه انگلیس  دیدیم که ایشان چطور برای دیدار بال بال می زد گویا به دیدار کعبه آرزوهایش می رود ولی با اتاق خالی مواجه شد مثل دامادی که با حجله بدون عروس مواجه می شود و بعد هم نزدیک بود تا پایین پله ها برای استقبال برود ، برخی دولتیها چنان مشتاق غربی هایند گویا   قران مملو از آیاتی است که ای مسلمانان یهود و نصارا را به دوستی بگیرید و به دشمنانتان اعتماد کنید با کفار مهربان و با مومنان سختگیر باشید.و اگر بر فرض محال چنین آیاتی در قران بود آیا دولت  می توانست افتضاح بیشتری در اعتماد به غرب داشته باشد.خدا به همه بصیرت بدهد تا دیگر شاهد این صحنه های خفت بار نباشیم. خوبه هیات دولت گاهی با هم بنشینند قران را با تدبر در معانی بخوانند تا راه برخورد با دوست و  دشمن را یاد بگیرند.

مسوولان مواظب باشند همه شان از دنیا خواهند رفت

امروز مدیر عامل تامین اجتماعی و معاونشان در سانحه تصادف از دنیا رفتند. صبح که بیدار شرند خبر نداشتند تا عصر زنده نیستند( خداوند رحمتشان کند.). همه مسوولان باید خود را برای موقع جدایی از دنیا آماده کنند. دیر و زود دارد و سوز ندارد. جوری خدمت کنند به مردم که دم مرگ و روز قیامت شرمنده محکمه وجدان خود و محکمه خدا نباشند. خیلی مباید غرق تجملات و تشریفات دنیا شد و از مرگ غافل شد زیرا او از ما غافل نیست.

بیکاری و راهپیمایی مجردان با ۱۰۰۰ آرزو

زمانه عجیبی است برخی خانم ها صبح زود تو تاریکی و خلوتی دنبال ماشین سرویسند  برند سر کارگری و برخی کارهایی که چندان سنخیتی با لطافت زنانه نداره و مردان  جوان از بیکاری تا لنگ ظهر در خواب.ادامه داستان: غروب برخی  زنان مجرد دارای هزار آرزو و هزار آرایش میان برا خرید و نمایش که شاید شوهری در دامشان بیفتد و به آرزوهایش برساند و مردان مجرد بیکار با هزار آرزو به دنبال آنانند و دستشان کوتاه از نخیل و از بیکاری و بی پولی جرات بر امر خطیر و پر خرج ازدواج ندارند و این داستان بر عکس شده ادامه دارد و جامعه پر شده از مجردان با هزار آرزو.

شهردار با زن دوم نشسته و بازنشسته

شهردار اول تهران با زن دوم نشسته و شهردار دوم بازنشسته ، خدا سومیش رو به خیر کنه. خانم مسوولی گفته اون که به زن اولش وفا نکرد به مردم هم وفا نمی کرد بهتر که استعفا کرد. مردم چه گناهی کردن دست این جماعت افتادن .البته گناه برخی اینه که درست رای ندادن.

۱ نظر

فینال جام و فینال جان

همه برای پیروزی تیم پیروزی در مبارزه میدان ورزشی دعا کردیم که هدفش کسب جام بود و جا دارد بسیار بیشتر برای پیروزی مبارزان میدان جنگ که هدفشان  حفظ جان مردم بی دفاع یمن است دست به دعا برداریم.http://ziarani1.blog.ir/

آیا زمان شاه ارزونی بود

زمان شاه 


💢توهم بزرگِ ارزانی قبل انقلاب!


✅نسل امروز با شنیدن نرخ کالاهای زمان #پهلوی حسرت ارزانی آن زمان را می‌خورند. این در حالی است که مقایسه نسبی قیمت‌های آن زمان و اکنون گواه نادرستی ادعای ارزانی قبل از انقلاب است.


◀️ سال ۴۹ ، حقوق یک کارمند در ماه ۲۰۰ تومان و حقوق یک معلم ۵۰۰ تومان و قیمت یک خودروی پیکان ۱۸۰۰۰ تومان بود. اگر کارمندی قصد خرید پیکان داشت با پس‌انداز حقوق ۹۰ ماه و یک معلم با پس‌انداز حقوق ۳۶ ماه خود قادر به خرید پیکان بود. درحالی که امروز یک کارمند با حقوق حداقل ۱.۵ میلیون تومان می‌تواند با پرداخت ۱۳.۵ ماه حقوقش صاحب پراید شود .



◀️ در سال ۵۰ ، دستمزد روزانه‌ی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار می‌کرد می‌توانست یک دلار بخرد در حالی که امروزه کارگری با مزد ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان در روز با مزد روزانه‌اش قادر است ۱۰ دلار خریداری کند.


◀️ در سال ۵۴ ، یک حلب ۴.۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹  تومان قیمت داشت که معادل مزد ۵ روز کارگری با حقوق روزانه ۶۰ ریال بود اما امروزه همان روغن ۲۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود و یک کارگر با مزد کمتر از یک روز خود یک حلب روغن می‌خرد.


◀️ سال ۵۴ ، مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد. یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزانه‌اش راپرداخت می‌کرد نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری می‌کرد در حالی‌که امروزه یک کارگر با مزد روزانه‌اش حداقل ۵ کیلو مرغ می‌خرد.


◀️ در زمان پهلوی قیمت نان سنگک ۵ ریال بود و کارگری که در روز ۶ تومان مزد دریافت می‌کرد می‌توانست 12 نان سنگک بخرد ولی امروزه یک کارگر با مزد ۳۵ هزارتومان قادر است ۳۵ عدد نان سنگک بخرد.


📚منبع آرشیو روزنامه های دوره پهلوی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷


☑️ @Sh_Aviny

شعر زیبایی در مورد امام رضا علیه السلام از حافظ

شعر زیبای منسوب به حافظ درباره امام رضا علیه السلام


ای دل غلام شاه جهان باش و شاه باش


 پـیـوسـتـه در حـمـایـت لطـف اله باش



از خارجـی هزار به یک جو نمی خرند


 گو، کوه تا به کـوه منـافق سپـاه بـاش



چون احمدم شـفـیع بود روز رسـتخیز


 گو این تن بـلاکش مـن پـرگنـاه بـاش*



آن را که دوستی علی نیست کافر است


 گـو زاهـد زمانـه و گو شـیخ راه بـاش**



امـروز زنـده ام بـه ولای تـو یا عـلی


 فـردا به روح پـاک امامان گـواه بـاش


قبر امام هشـتم و سـلطان دیـن رضـا


 از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش



دستت نمی رسد که بچینی گلی زشاخ


بـاری به پـای گلبن ایشـان گیاه بـاش



مرد خـدا شـنـاس که تـقـوی طلب کند


 خواهی سپید جامه و خواهی سیاه باش



حـافظ طریـق بـنـدگی شـاه پـیـشـه کن


وانگاه در طریق چـو مـردان راه بـاش


 http://porseman.blog.ir


تحریم در برابر تحریم

تحریم در برابر تحریم: وقتی یک جنایتکار به تمام معنا ، مردم  ایران را تحریم همه جانبه می کند ، جا دارد ایرانیان مقیم آمریکا که به میهن و مردم ایران علاقمندند ، سرمایه و علم خود را  در اختیار دشمنان ملت ایران قرار ندهند..

آیت الله نمر، خاشقچی، بن سلمان

قتل فجیع خاشقچی نتیجه سکوت و حمایت غرب در برابر کشتار بی گناهانی چون آیت الله شیخ نمر باقر النمر است که به دستور  بن سلمان ملعون ، شکنجه و شهید شدند.البته آنجا منفعت غرب در سکوت بود و اینجا در هیاهو و حقوق بشر دستاویزی دروغین همیشگی غرب.http://ziarani1.blog.ir/

جانوران انسان نمایی که در برابر کشتار بی گناهان نیجریه ساکتند

جانوران انسان نمای غرب، شاهدند که ۴۲ نفر از شیعیان بی گناه نیجریه در جریان راهپیمایی اربعین حسینی به شهادت رسیدند. اما از غربی های مدعی دروغین حقوق بشر که مدت هاست سر قتل خاشقچی برای منافعشان هیاهو می کنند، صدایی در نمی آید. اگر ذره ای وجدان و عاطفه انسانی در وجود دولت های غربی بود در برابر  کشتار های بیرحمانه و مکرر انسان های بیگناه در نیجریه و یمن سکوت نمی کردند.