اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۲۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

اشاره های نزدیکی ظهور

اشاره های خبری بزرگ:

* درپیچ بزرگ تاریخی قرار داریم

**اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

***عربستان به زودی در دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.

امام خمینی ره: پیروزی ما را خدا تضمین کرده است. ما موفق می شویم، در اینجا حکومت اسلامی تشکیل می دهیم و پرچم را به صاحب پرچم می سپاریم....» (خاطره ها،آیت الله ری شهری،)

 🔹 امام خامنه ای:عزیزان! دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید."

 

 این اقدامات و توطئه ها، نَفَس های آخر دشمنیِ دشمنان با جمهوری اسلامی است

اهمیت شب نیمه شعبان

📖 خلاصه مطلب| شب نیمه شعبان را قدر بدانید که اولین شب قدر و مقدمه شب‌های قدر ماه رمضان است.


✳️ از نیمه شعبان تا 25 ماه رمضان، یک اربعین است که 4 شب قدر را در خود دارد! و چه فرصتی از این بهتر!

استاد فیاض بخش


🔻در روایات آمده که در طول سال، چهار شب قدر داریم که اولین آنها شب نیمه شعبان است.


▫️این چهار شب در طول یکدیگر است. در روایات است که در شب نیمه شعبان ابتدایی‌ترین و کلیات تقدیر امور ما واقع می‌شود و اگر در شب نیمه شعبان به خودمان رسیدگی نکنیم، آن کلیات در شب‌های دیگر سخت تغییر پیدا می‌کند. مثل اینکه آدم به اداره‌ای می‌رود و کارمند اول پرونده شخص را رد می‌کند. کارمند دوم دیگر سخت می‌تواند روی حرف نفر اول حرفی بزند و سومی روی حرف دومی و اولی حرف نمی زند.


▫️ما اگر شب نیمه شعبان خوبی نداشته باشیم، شب 19 ماه رمضانمان هم شب خوبی نخواهد بود، شب 21 به طریق اولی و شب 23... لذا عزیزان من!  شب نیمه شعبان را قدر بدانید و احیاء بگیرید. گرچه اصرار ندارم که به مساجد بروید، ولی این شب را فرصتی برای ابراز ارادت به ساحت مقدس امام زمان(عج) قرار دهید.


▫️در روایات فراوان داریم که رعیت باید برای خلیفه عادل خودش دعا کند؛ چون زندگی شان زیر نظر او می‌گردد. لذا وظیفه ماست که برای رهبر انقلاب که تمشیت امور نظام و جمهوری اسلامی از ناحیه ایشان است، دعا کنیم. به طریق اولی باید برای امام زمانمان(عج) نیز دعا کنیم که خداوند ایشان را امداد بدهد، که امداد ایشان به امداد ما برسد و خداوند فیوضات خودش را بر ایشان روز به روز و سال به سال بیشتر کند که از طریق ایشان به ما فیوضات برسد.


▫️مرحوم استاد سعادت پرور(ره) یک فتانت‌ها و نکته سنجیهای زیبایی داشت؛ از جمله می‌فرمود که از نیمه شعبان تا 25 ماه رمضان، یک اربعین می‌شود که 4 شب قدر را فرامی‌گیرد و فرصت مغتنمی برای تهذیب نفس و سیر و سلوک است. 


▫️عزیزان من! بهترین هدیه در این ایام، هدیه کردن کارها و  اعمال عبادیمان بخصوص قراردادهای عملی است. 


🔺بیایید در ابتدای این اربعین، خود را مودب کنیم و تمرین کنیم که خود را در محضر امام زمانمان(عج) ببینیم و بدین وسیله برای درک شبهای قدر آماده شویم.

🔸شب نیمه شعبان، یکی از شبهای قدر است.


➖➖➖➖➖


🔺 از ارجمندترین ایام ماه شعبان، شب و روز نیمه آن است که یکی از چهار شب سال است که به احیاء و عبادت اختصاص دارد و احتمال شب قدر در آن می‏رود. 


🔺 رسول اکرم در توصیف عظمت این شب فرموده اند: «در شب نیمه شعبان خواب بودم که جبرائیل به نزدم آمد و گفت: ای محمد! آیا در چنین شبی در خواب هستی؟‌! گفتم: ای جبرائیل، مگر این چه شبی است؟ او گفت: این شب نیمه شعبان است! از بستر برخیز! پس مرا به بقیع برد و گفت: به آسمان بنگر که در این شب درهای آسمان گشوده می شود... فَإِنَّ هَذِهِ لَیْلَةٌ تُفْتَحُ فِیهَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ، فَیُفْتَحُ فِیهَا أَبْوَابُ الرَّحْمَةِ وَ بَابُ الرِّضْوَانِ وَ بَابُ الْمَغْفِرَةِ وَ بَابُ الْفَضْلِ وَ بَابُ التَّوْبَةِ وَ بَابُ النِّعْمَةِ وَ بَابُ الْجُودِ وَ بَابُ الْإِحْسَان‏...» حضرت در ادامه روایت به گوشه هایی از برکات این شب اشاره می‏نمایند.


🔺 چه بسا بنا بر تفسیری که مرحوم سید در اقبال می‏نمایند، مراد از ذکر فضایل این شب، بیان مرتبه‏ای از مراتب شب قدر باشد؛ چنان‏که همین تفسیر برای سه شب قدر در ماه رمضان نیز بیان شده و عدم ذکر صریح شب قدر، نه به معنای عدم تعیین است، بلکه مراتب یک حقیقت است که از شب نیمه شعبان آغاز و در شب 23 ماه مبارک رمضان مستقر می‏شود. به هر روی، احیای آن به دعا و نمازهای وارده و مراقبت در روز آن بسیار خوب است.


🔺متأسفانه در این روزگار بیشتر اوقات مؤمنین در این شب به برگزاری جشن و سرور می‏گذرد که البته این خوب است و بزرگداشت میلاد امام عصر(عج) محسوب می‏شود، ولی نباید از برکات عبادت و تهجد در این شب غافل شد.


🔺رسول اکرم(ص) در اهمیت استغفار و دعا در این شب فرمودند: «هِیَ لَیْلَةٌ لَا یَدْعُو فِیهَا دَاعٍ إِلَّا اسْتُجِیبَ لَهُ وَ لَا سَائِلٌ إِلَّا أُعْطِیَ وَ لَا مُسْتَغْفِرٌ إِلَّا غُفِرَ لَهُ وَ لَا تَائِبٌ إِلَّا یَتُوبُ عَلَیْهِ، مَنْ حُرِمَ خَیْرَهَا یَا مُحَمَّدُ فَقَدْ حُرِمَ‏».


👈 به نقل از: جزوه ادب حضور (دفتر دوم)، اسرار و مناسک ماه شعبان


🔻کانال رسمی استاد فیاض بخش

کانال استاد فیاض بخش

 https://sapp.ir/fayyazbakhsh


ایران تنها کشوری که...

ایران تنها کشوری است که ۶۸ در صد مساحتش را با زور اجانب یا خیانت شاهان از دست داده است.

ایران از معدود کشورهایی است که شاه خائن( پهلوی) آن نه با زور شمشیر و نه با رای مردم سر کار آمده است.

ایران از معدود کشورهایی است که به خاطر شاهان خائن چند صد سال عقب نگه داشته شده است.

ایران تنها کشوری است که شرق و غرب علیه او ۸ سال جنگ تحمیل کردند ولی یک وجب از خاکش را از دست نداد.

ایران از معدود کشورهایی است که مورد تهاجم بمب شیمیایی اهدایی اروپا قرار گرفته است.

ایران تنها کشوری است که ۴۰ تحریم های غیر انسانی آمریکا و غرب را تحمل کرده و به  اهداف انقلابی خود وفا دار مانده است.

ایران تنها کشوری است که قوانین اسلامی در آن رعایت می شود و از رفتن زیر بار قوانین حیوانی غرب خود داری کرده است .

ایران تنها کشوری است که انگلیس با قحطی خود ساخته حدود ۹ میلیون نفر از مردمش را به قتل رسانده است.

ایران از جمله کشورهایی است که آمریکا در آن کودتا کرده و هنوز چشم طمع به آن دارد

ایران تنها کشوری است که آزادگان و مستضعفان جهان چشم به او دارند و میلیون ها انسان آزاده را جذب خود کرده، طبیعی است در کنار این جاذبه بزرگ عده ای غربزده را نیز دفع کند.

در کنار ب خی بی تدبیری ها و این همه بلا و عقب نگه داشتنها حق بدهید که مشکلات هم داشته باشیم.

بهاری شدن راه همنشینی با ملائک

راه همنشینی با ملائک:

بهاره و فصل شکفتن گلها ، وقتی درختان شکوفه می کنند پروانه ها و زنبور های عسل و پرندگان نغمه خوان رو میارن طرف شکوفه های درختان. برای همنشینی با ملائک و همچنین محبوب قلب ها شدن باید سخاوتمند بود و از خود بینی به در آمد. باید از زمین فاصله گرفت و به آسمان اوج برداشت باید شکفت و خوشبو شد تا خود به خود ، فرشتگان زیبای الهی به قلبت نازل شوند. تا خشک باشی و بی حرکت پروانه های رحمت خدا به سراغت نخواهد آمد.

http://ziarani1.blog.ir/

پاریس شهر ادرار

⭕️ گاردین: «ممکن است #پاریس را بیشتر به شهر عشق یا نور بشناسید، اما باید آن را به #شهر_ادرار و بوی تند آن نیز شناخت!»


🔻 #ادرار در ملاء عام شهرداری پاریس را بر آن داشته تا جعبه‌هایی بزرگ را طراحی و در محیط‌ های شهری نصب کند، بلکه با این روش بتواند بخشی از این مشکل فرهنگی را حل کند. این جعبه‌ها که حاوی نی خشک و خاک اره هستند و هزینه ای ۳۰۰۰ یورویی در پی دارند فقط برای مردان قابل استفاده‌اند. شهرداری پاریس هنوز راه حلی برای ادرار زنان در معابر عمومی پیدا نکرده است❗️


🔻 پاریس پیش‌تر ارتشی کوچک از پاکبانان را به صورت ماهیانه مأمور به ضدعفونی و خوشبو کردن هزاران متر مربع سنگ فرش و دیوار از ادرار و بوی بد آن کرده بود. اما علیرغم تمام این تلاش‌ها، ادرار به مرور به سنگ‌ها رسوخ و بوی تند آن مخصوصاً در تابستان تا مدت‌ها ادامه میافت.


🔻 طراح این جعبه‌ها می‌گوید تمام راه‌های ممکن را امتحان کرده‌ایم اما هیچ یک نتیجه بخش نبوده‌اند! او اذعان دارد که این راه حل نیز مشکل را بطور کامل حل نخواهد کرد.


#فرانسه

#فرهنگ_در_غرب


#Paris #France

#public_peeing


📎 https://www.theguardian.com/world/2017/feb/01/paris-eco-solution-public-peeing-urine-compost


@AskWest

۲۲۶ سال جنگ سیاستمداران وحشی آمریکا

۲۲۶ سال جنگ سیاستمداران وحشی غرب :

جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ضمن اعلام خبر تماس تلفنی ترامپ با او درباره دلایل پیشی گرفتن پکن از واشنگتن گفت: آمریکا در طول ۲۴۲ سال تاریخ خود به جز ۱۶ سال، در بقیه زمان‌ها (۲۲۶ سال)در جنگ به سر برده است. ما سه تریلیون دلار (در هزینه‌های نظامی) هدر داده‌ایم. این رقم، بیشتر از میزانی است که شما بتوانید حتی تصور کنید. چین حتی یک پِنی هم در جنگ هدر نداده است و دلیل جلو زدن آنها از ما همین است»." العالم"

http://ziarani1.blog.ir/

سیاسمتداران غرب وحشی هایی در لباس انسان در جاهلیت مدرن

سیاستمداران غربی وحشیانی در لباس انسان: 

امام خامنه ای در سخنرانی نوروزی شان در حرم مطهر رضوی اشاره فرمودند که سیاستمداران غربی افرادی وحشی هستند هر چند در ظاهر کت و شلوار اتو کشیده می پوشند و کیف سامسونت در دست دارند. حقیقت این است که برای سیاستمداران غربی انسان و انسانیت اهمیتی ندارد ، آنها در زندگی مادی غرب غرق در شهوات حیوانی دنیا شده اند و فقط منافع نامشروعشان برایشان مهم است هر چند به دست آوردن این منافع به قیمت کشتن هزاران و بلکه میلیونها انسان تمام شود. 

نمونه عینی این مساله استفاده آمریکای جنایت کار از بمب اتمی در ژاپن است . فروش سلاح به وهابی های کودک کش توسط کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه ، آلمان ، انگلیس و حتی سوئیس که باعث کشتار هزاران کودک بی گناه یمنی شده است نشان می دهد آنها فقط دنبال دوشیدن گاو شیرده وهابی هستند و لو این کار منجر به کشتار هزاران هزار بی گناه اعم از کودک و پیر و جوان گردد.کشتن میلیونها ایرانی در قحطی خود ساخته توسط انگلیس در دوران قاجار نمونه دیگری از این خوی بد تر از حیوان غربی ها می باشد. 

این سیاستمداران غربی گوی سبقت را از حیوانات وحشی هم ربوده اند زیرا در طول تاریخ هیچ حیوان درنده ای به اندازه آنها درندگی نکرده است بلکه اگر درندگی همه حیوانات در یک طرف قرار داده شود باز هم خوی درندگی این وحشی های مدرن بیشتر از حیوانات می باشد.

آنها نه تنها به مردم کشورهای دیگر رحم نمی کنند بلکه به مردم خود نیز رحم نمی کنند و مردم شرق و غرب عالم از دست این جانیان امنیت ندارند نمونه آن به  قتل رسیدن روزانه چندین نفر از مردم آمریکا به ویژه سیاهپوستان آمریکا می باشد . 

نمونه جدید برخورد خشن پلیس فرانسه با مردم معترض بود که تا کنون چندین نفر را کشته و تعداد بیشتری را نا بینا و دچار نقص عضو کرده اند.

ریشه این وحشی در مبنای حیوانی غرب دارد که با کنار گذاشتن دین و معنویت و انسانیت فقط دنبال منافع مادی و حیوانی و شیطانی خود هستند، اما با شیوه های مختلف سعی می کنند خوی وحشی گری خود را پنهان کنند و خود را مدافع حقوق بشر و فرشته نجات انسان ها معرفی نمایند . انسانیت در غرب زیر سوال رفته و به سمت حیوانیت و وحشی گری و جاهلیت مدرن در حرکتند و باید این وحشی گری و جاهلیت مدرن سیاستمداران غربی را به مردم ایران و همه دنیا بشناسانیم تا کسی دنبال دل بستن به این جانیان نباشد.

http://ziarani1.blog.ir/


غیرت ایرانی راهکار جلوگیری از فرار سرمایه مادی و علمی

همه ما وطن خود را دوست داریم و با وجود امکانات بیشتر در سایر شهرها دست از وطن خود برنمی داریم زیرا علاقه آن در عمق دل ما وجود دارد، اما برخی برای مال دنیا حاضرند از کشور خود چشم بپوشندو سرمایه عمر و مال و تحصیلات خود را در اختیار بیگانه و گاه دشمن قرار دهند. البته حساب موارد استثنایی و ضروری جداست اما دام دنیا گاه ما را از وطن و گاه از خانواده و بلکه از خودمان جدا می کند. اهداف بزرگ و داشتن افق بالا نیاز است تا خیلی دنیایی ننگریم.

آیا اعتماد به سلبریتی هایی عاقلانه است؟؟؟

سلبریتی های دلسوز که سفرهای خارجی شون تو  اوج  مشکلات مردم سیل زده قبول باشه ، واجبات مالی شرعی و قانونی خودشون رو اعم از مالیات و خمس  بپردازند کافیه و لازم نیست برای جمع کردن پول از مردم زحمت بکشند که برخی شون یک سال آنها را نگه دارند، بعد بخوان سالن تئاتر بسازند؛ به اندازه کافی ارگان های جمع کننده کمک ها از مردم داریم.

http://ziarani1.blog.ir/

وصیت نامه شهید محمد رضا محمدی

در ایام سالروز سالروز شهادت شهید محمد رضا محمدی و ذات الله آرتون و خانوروی شیخ آقاجانی( ۲۲ فروردین )، و شهید غلامحسن اکبری (۲۳ فروردین ) نام و یادشان را گرامی می داریم. 

شهید محمّدرضا محمّدى زیارانى: درود و سلام به نایب بر حق امام زمان(عج)، امام خمینى ، همه بدانند که من با کمال آگاهى در این راه قدم گذاشتم ... دوستان بدانند این راه، راه خدا و راه انبیا و امامان است. همه بدانند و مى دانند -زمانى که هنوز امام نیامده بود- ایران چه وضعى داشت؛ تمام جامعه را فساد گرفته بود و مردم در بدبختی ها و غرب زدگی ها بسر مى بُردند. او از روز اول که آمد، شیطان ها فرار کردند و تمام مراکز فساد نابود شد. آیا این دلیل حقانیت امام نیست که به جاى قمار و مشروب، نماز جمعه و دعاى کمیل برقرار می گردد؟! ... وصیتم به مردم زیاران؛ قدر خانواده هاى شهدا را بدانید؛ شما اى مردم غیور و شهیدپرور و رزمنده ی زیاران! فرزندان خود را به یاری امام و نایب بر حقش بفرستید تا یارى کننده دین خدا باشند. ..." خط سرخ"