اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

شعر بسیار اثر گذار سعدی

 


خرما نتوان خوردن ازین خار که کشتیم


دیبا نتوان کردن ازین پشم که رشتیم


بر حرف معاصی خط عذری نکشیدیم


پهلوی کبائر حسناتی ننوشتیم


ما کشتهٔ نفسیم و بس آوخ که برآید


از ما به قیامت که چرا نفس نکشتیم


افسوس برین عمر گرانمایه که بگذشت


ما از سر تقصیر و خطا درنگذشتیم


دنیا که درو مرد خدا گل نسرشتست


نامرد که ماییم چرا دل بسرشتیم


ایشان چو ملخ در پس زانوی ریاضت


ما مور میان بسته دوان بر در و دشتیم


پیری و جوانی پی هم چون شب و روزند


ما شب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم


واماندگی اندر پس دیوار طبیعت


حیفست دریغا که در صلح بهشتیم


چون مرغ برین کنگره تا کی بتوان خواند


یک روز نگه کن که برین کنگره خشتیم


ما را عجب ار پشت و پناهی بود آن روز


کامروز کسی را نه پناهیم و نه پشتیم


کر خواجه شفاعت نکند روز قیامت


شاید که ز مشاطه نرنجیم که زشتیم


باشد که عنایت برسد ورنه مپندار


با این عمل دوزخیان کاهل بهشتیم


سعدی مگر از خرمن اقبال بزرگان


یک خوشه ببخشند که ما تخم نکشتیم


http://ziarani1.blog.ir/

۱ نظر

حقیقت درون آمریکا با آماری واقعی و عجیب

۱‌.دیشب یک زن باردار سیاهپوست به عمد توسط پلیس آمریکا کشته شد.

۲.پلیس آمریکا سیاهپوستان را سه برابر سفید پوستان به قتل می رساند.سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر که بیشتر سیاهپوست هستند توسط پلیس به قتل می رسند.

۳.سالانه حدود ۶۴۰۰۰ نفر در آمریکا در اثر استفاده از مواد مخدر کشته می شوند که بیشتر آنها سیاهپوست هستند.

۴. چند روز پیش چهارمین کودک مهاجر در مرز با مکزیک کشته شد.

۵. نوجوانان آمریکا بیشترین مصرف ماری جوانا را دارند.

۶. حدود ۴۰ در صد تولدها در آمریکا نامشروع است.حالا خدا می داند چند نفر از مسوولان آمریکا بچه پدرشان نیستند.

۷. تعداد قابل توجهی از مردم آمریکا در اثر استفاده از مشروبات الکلی ، جان خود را از دست می دهند؛ از جمله برادر ترامپ.

۸. هر روز ده ها نفر از مردم آمریکا در اثر تیر اندازی کشته می شوند.


سیاستمداران وحشی آمریکا که کار اصلی شان کشتار و قتل و فساد در سراسر دنیا است ، حتی به مردم خودشان هم رحم نمی کنند و طبیعی است که هیچ عاقلی دل به رحم این وحشی ها نبندد و به آنها اعتماد نکند. 

آنها قادر نیستند که مشکلات خودشان را حل کنند تا چه رسد به مشکلات دیگران ؛ ترامپ برای حل مشکل مواد مخدر درخواست بودجه کرده است و این کاسبکار جانی که برای چند دلار حاضر است خون کودکان بیگناه یمنی را بریزد و حتی قطعنانه ضد جنگ کنگره را وتو می کند، بهتر است به جای هزینه  کردن برای فرستادن ناو به آن طرف دنیا دنبال  بودجه برای حل مشکلات داخلی خود باشد. وضع آمریکا بسیار وخیم تر از آن است که در ظاهر نشان می دهد و چه بسا در آینده ای نه چندان دور شاهد فروپاشی این غول پوشالی باشیم.

http://ziarani1.blog.ir/

فلسفه خلقت

آیت الله شوشتری :


🍃فلسفه ی خلقتِ انسان معرفت خداست و راه وصول به معرفت خدا هم ، عبادت و بندگی است . 


#کانال_عارفین


@Arefin

ریشه حوادث دانشگاه تهران

ریشه حوادث دانشگاه تهران: حوادث دانشگاه تهران ریشه هایی داشت که مهمتر از اصل موضوع اعتراض چند دانشجو است. از ریشه های این اعتراض، استادانی هستند که برخی از آنها نه اعتقاد درست به دین دارند و نه علاقه ای به نظام و انقلاب. برخی که مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان را به عدم رعایت احکام دین به ویژه حجاب و روزه تشویق می کنند. استادی که  قلبش مریض است و در کلاس به دانشجوی خانم چادری کم محلی می کند و دختر خانم بد حجاب را بیشتر تحویل می گیرد مروج بی حجابی است. استادی که در کلاس علنا احکام اسلام را زیر سوال می برد،  بانی اعتراض به احکام دین سعادت بخش اسلام است. البته استادان معتقد و متخصص و انقلابی کم نیستند اما همان تعداد اساتید کم بهره یا بی بهره  از نور قران و اسلام و انقلاب برای راه اندازی یک آشوب کافی است. اگر استاد،  باسواد ، مومن ، دلسوز و انقلابی باشد ، دانشجویان را توجیه می کند و آنها را علاقمند به احکام دین و مبانی انقلاب تربیت می نماید؛ پس باید ریشه را درست کرد‌ گزینش اساتید باید با دقت صورت گیرد ؛ باید در کنار آموزش به تربیت هم بها داد. استادی که از ساکنان غاصب  و کودک کش رژیم صهیونیستی حمایت می کند ، افکار غربزده و بیزار از دین دارد ، دانشجویی سوسولی تربیت می کند که با دین و انقلاب و غیرت و عقلانیت بیگانه است. 

 هر چند فضای مجازی و تربیت خانوادگی هم در ساخت بنیان هویتی دانشجو نقش دارند ، اما نمی توان نقش بی بدیل استاد در شکل گیری شخصیت دانشجو را نادیده گرفت. 

 استادی که راه مسجد دانشگاه را بلد نیست و با  هیات امام حسین علیه السلام بیگانه است ، دانشجو نمایی تربیت می کند که به سوی خانم محجبه لگد پرانی می کند نه حیا می فهمد و نه عفت و غیرت و مردانگی. 

 تا ریشه اصلاح نشود این آلودگی قابل درمان نیست.

http://ziarani1.blog.ir/

کتاب مهمی که به دستور امام زمان عج نوشته شده است

از مقدمه‌ای که مرحوم سید محمدتقی بر مکیال نوشته، چنین برمی‌آید که از شدت عشق و علاقه ای که به حضرت حجت (عج) داشته، شبی آن حضرت را در خواب می‌بیند. امام(ع) تألیف کتاب مکیال المکارم را به وی توصیه و تأکید می‌فرماید و حتی نام آن را نیز «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم» تعیین می‌کند.

مؤلّف کتاب مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم بسیاری از مطالب مربوط به عقیده مهدویت و موضوع حضرت حجّت علیه آلاف الصلاة والسلام را تحت عنوان:

«دعا برای آن حضرت و تضرّع به درگاه الهی برای حفظ وجود شریفش از ناملایمات و آفات» مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب هشت بخش دارد:

• 1. وجوب شناخت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ؛
• 2. امام زمان ما حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؛
• 3. بخشی ازحقوق‏ امام ‏مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر ما؛
• 4. ویژگی‌‏های حضرت که مستوجب دعای مردم در حق او است؛
• 5. فواید دعا برای فرج صاحب الزّمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ؛
• 6. اوقات و حالاتی که در آن‌ها دعا برای حضرت و تعجیل فرج تأکید شده است؛
• 7. چگونگی دعا برای تعجیل فرج و پاره‏ای از دعاهای مأثور؛
• 8. در بقیه اموری که سبب قرب به حضرت می‌‏شود و حضرت را خوشحال می‌‏کند و نزد او پر ارزش است

در بخشی از این کتاب شریف به قلم مؤلف آمده است:

بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت: انتظار فرج آن بزرگوار و دعا کردن برای تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودی آن جناب و مقرّب شدن در آستان او است.

در باب هشتم کتاب «ابواب الجنّات فی آداب الجمعات» هشتاد و چند فایده از فواید دنیوی و اخروی دعا کردن برای فرج آن حضرت - صلوات اللَّه علیه - را ذکر کرده‏‌ام.

سبب تألیف کتاب

سپس به فکر افتادم کتاب جداگانه‏‌ای در این باره بنگارم که آن فواید را دربر گیرد، و به سبک جالبی آن را به رشته تحریر درآورم. ولی حوادث زمان و رویدادهای دوران و ناراحتی‏های پی در پی، مانع از انجام این کار می‏شد. تا این‏که کسی را در خواب دیدم که با قلم و سخن نتوان او را توصیف نمود، یعنی مولا و حبیب دلِ شکسته‏ام و امامی که در انتظارش هستیم. او را در خواب دیدم که با بیانی روح‏انگیز چنین فرمود:

این کتاب را بنویس و عربی هم بنویس و نام او را بگذار: «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم»

همچون تشنه‏‌ای از خواب بیدار و در پی اطاعت امرش شدم ولی توفیق یاری‏ام نکرد، تا این‏که در سال گذشته(1330 ه.ق) به مکّه معظّمه سفر کردم و چون آنجا را وبا گرفت با خداوند - عزّوجلّ - عهد بستم که هرگاه مرا از مهلکه نجات دهد و بازگشتم را به سوی وطن آسان گرداند، تألیف این کتاب را شروع نمایم؛ پس خداوند بر من منت نهاد و مرا به سلامت به وطن بازگرداند؛ همچنان‏که همیشه مواهب و الطافش شامل حال من بوده است، پس به تألیف اقدام نمودم تا به عهدی که با خداوند بسته بودم، عمل کرده باشم....

اینک کتابی برگیر که همچون بهشتی بالا بلند و عالی مرتبه است و ثمراتش در دسترس و نزدیک به فهم، هیچ سخن بیهوده‏‌ای از آن نشنوی، در آن چشمه‏‌ها جاری است. هشت باب دارد، تا مایه تذکّری برای شما قرارش دهیم و البته گوش شنوای هوشمندان آن را خواهد شنید.

چرا آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد

آمریکا بر طبق تو خالی می کوبد: وقتی سگ زنجیری آمریکا، رژیم کودک کش صهیونیستی در اوج وحشی گری و جنایت فقط حدود ۴۸ ساعت در برابر موشک های مقاومت که در یک محدوده جغرافیایی کوچک آن هم در همسایگی آنهاست و سالهاست که از زمین و هوا و دریا محاصره است ، می تواند بایستد و شکست تحقیر آمیز را می پذیرد ، آمریکا با ترامپ کاسبکار که فقط پول را می شناسد آن هم از هزاران کیلومتر دورتر ، به هیچ وجه جرات حمله به ایران را نخواهد داشت. روسای جمهور خونخوار تر از ترامپ توئیت باز که خیلی وحشی تر بودن و اهل محاسبه گری تاجر گونه ترامپ نبودند چنین غلطی را نتوانستند بکنند ؛ امروز که ایران قدرتمند تر از گذشته و آمریکا ضعیف تر از همیشه است مطمئنا هیچ غلطی نمی تواند بکند، البته هیاهو کردن و کوبیدن بر طبل خالی آن هم بیشتر در فضای مجازی،  کاری است که از دست عاجزشان بر می آید و کمی عقل و اندیشه کافی است تا از این هیاهو نترسید.تجربه طبس برای صدها سال دیگر درس عبرتی برایشان شده تا با ایران در نیفتند.

http://ziarani1.blog.ir/

مجازات سنگین برای روزه خواری در دنیا و آخرت

🍀 هر روز یک مساله🍀


✅ مساله 8.

اگر کسی برای روزه نگرفتن عذر شرعی دارد؛ مانند این‌که مسافر است و یا بیماری‌ای دارد که روزه گرفتن به او ضرر می‌رساند، در این صورت اگر چه روزه بر او واجب نیست، اما نباید در انظار عمومی روزه‌خواری کند.


◀️ زیرا روزه خواری در ملأ عام و در انظار عمومی (تظاهر به روزه خواری) جُرم است و از نظر شرعی مجازات دارد و مجازات آن تعزیر است.

میزان تعزیر در روزه خواری برای بار اول و  دوم 25 ضربه شلاق است و البته به نظر عده ای از فقها، اندازه ای برای آن مشخص نشده و با نظر و تشخیص حاکم شرع تعیین می گردد. 


العروة الوثقی، ج 2، نیة الصوم.



⚠️ توجه: 


1. اگر کسی عذری دارد باید روزه خود را در پنهانی بخورد و همچنین در جاهایی که مواد غذایی عرضه می شود (مانند رستوران و بستنی فروشی و...)، باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.


2. از نظر قانونی در حال حاضر روزه خواری علنی در ایران جرم محسوب می شود و نیروی انتظامی هم مجری این قانون است و موظف است اگر کسی حرمت شکنی کرد او را دستگیر کرده و به دادگاه صالحه معرفی کند. (طبق ماده 638  قانون مجازات اسلامی کسانی که اقدام به روزه خواری در ملا عام می کنند به 10 روز تا دو ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می شوند.)


3. حتی اگر خودرو حریم خصوصی تلقی شود باز هم تظاهر به روزه خواری (خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات و...) در خودرو شامل این حکم می شود چرا که قانونگذار با آوردن عبارت «در انظار عمومی و معابر» در حقیقت خودرو را تحت شمول این حکم درآورده است.

⚠️ در این گونه موارد ضابطان قضایی می توانند با مرتکبین این جرم برخورد کنند.


@jahkam2

تکلیف آخرت فرد روزه خوار هم دشوار است مخالفت علنی با امر خدا خیلی گناه عظیمی است و مجازات سنگین خدا را در پی دارد.

تجربه ارتباط واقعی با عالم برزخ


گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ مرحوم‌ ملامهدی نراقی‌، از علمای‌ بزرگ‌ و جامع‌ علوم‌ عقلیه‌ و نقلیه‌ و حائز مرتبه‌ علم‌ و عمل‌ و عرفان‌ الهی‌ بوده‌، و در فقه‌ و اصول‌ و حکمت‌ و ریاضیات‌ و علوم‌ غریبه‌ و اخلاق‌ و عرفان‌ از علمای‌ کم‌نظیر اسلام‌ است‌.
مرحوم‌ نراقی‌ در نجف اشرف‌ سکونت‌ داشت‌ و در آنجا وفات‌ کرد، مقبره‌ او نیز در نجف متصل‌ به‌ صحن‌ مطهر است‌.

ایشان‌ در همان‌ ایامِ اقامت‌ در نجف‌، در ماه‌ رمضانی‌ که‌ بر او می‌گذرد یک‌ روز در منزلشان‌ برای‌ صرف‌ افطار هیچ‌ نداشتند، عیالش‌ به‌ او می گوید: هیچ‌ در منزل‌ نیست‌، برو و چیزی‌ تهیه‌ کن‌.

مرحوم‌ نراقی‌ در حالی که‌ حتی‌ یک‌ فَلس‌ پول‌ سیاه‌ هم‌ نداشته‌ است‌، از منزل‌ بیرون‌ می‌آید و یکسره‌ به‌ سمت‌ وادی‌ السلام‌ نجف‌ برای‌ زیارت‌ اهل‌ قبور می رود؛ در میان‌ قبرها قدری‌ می‌نشیند و فاتحه‌ می خواند تا اینکه‌ آفتاب‌ غروب‌ می کند و هوا کم‌ کم‌ رو به‌ تاریکی‌ می رود. 
در این حال‌ می‌بیند عده‌ای‌ از اعراب‌ جنازه‌ای‌ را آوردند و قبری‌ برای‌ او حفر نموده‌ و جنازه‌ را در میان‌ قبر گذاشتند و به‌اوگفتند: ما کاری‌ داریم‌، عجله‌ داریم‌، می رویم‌ به‌ محل خود، شما بقیه‌ تجهیزات‌ این‌ جنازه‌ را انجام‌ دهید! جنازه‌ را گذاردند و رفتند.

مرحومِ نراقی‌ می گوید: من‌ در میان‌ قبر رفتم‌ که‌ کفن‌ را باز نموده‌ و صورت‌ او را بروی‌ خاک‌ بگذارم‌، و بعد بروی‌ او خشت‌ نهاده‌ و خاک‌ بریزم‌ و تسویه‌ کنم‌؛ ناگهان‌ دیدم‌ دریچه‌ایست‌، از آن‌ دریچه‌ داخل‌ شدم‌ دیدم‌ باغ‌ بزرگی‌ است‌، درخت‌های‌ سرسبز سر به‌ هم‌ آورده‌ و دارای‌ میوه‌های‌ مختلف‌ و متنوع‌ است‌. از دَرِ این‌ باغ‌ یک‌ راهی‌ است‌ بسوی‌ قصر مجللی‌ که‌ در تمام‌ این‌ راه‌ از سنگ‌ ریزه‌های‌ متشکل‌ از جواهرات‌ فرش‌ شده‌ است‌.

من‌ بی‌اختیار وارد شدم‌ و یکسره‌ بسوی‌ آن‌ قصر رهسپار شدم‌، دیدم‌ قصر با شکوهی‌ است‌ و خشت‌های‌ آن‌ از جواهرات‌ قیمتی‌ است‌؛ از پله‌ بالا رفتم‌، در اطاقی‌ بزرگ‌ وارد شدم‌، دیدم‌ شخصی‌ در صدر اطاق‌ نشسته‌ و دور تا دور این‌ اطاق‌ افرادی‌ نشسته‌اند. سلام‌ کردم‌ و نشستم‌، جواب‌ سلام‌ مرا دادند. بعد دیدم‌ افرادی‌ که‌ در اطراف‌ اطاق‌ نشسته‌اند از آن‌ شخصی‌ که‌ در صدر نشسته‌ پیوسته‌ احوالپرسی‌ می‌کنند و از حالات‌ اقوام‌ و بستگان‌ خودشان‌ سؤال‌ می‌کنند و او پاسخ‌ می دهد. و آن‌ مرد مبتهج‌ و مسرور به‌ یکایک‌ از سؤالات‌ جواب‌ میگوید. قدری‌ که‌ گذشت‌ ناگهان‌ دیدم‌ که‌ ماری‌ از در وارد شد و یکسره‌ بسمت‌ آن‌ مرد رفت‌ و نیشی‌ زد و برگشت‌ و از اطاق‌ خارج‌ شد.

آن‌ مرد از درد نیش‌ مار، صورتش‌ متغیر شد و قدری‌ به‌ هم‌ برآمد، و کم‌ کم‌ حالش‌ عادی‌ و بصورت‌ اولیه‌ برگشت‌. سپس‌ باز شروع‌ کردند با یکدیگر سخن‌ گفتن‌ و احوالپرسی‌ نمودن‌ و از گزارشات‌ دنیا از آن‌ مرد پرسیدن‌. ساعتی‌ گذشت‌ دیدم‌ برای‌ مرتبة‌ دیگر، آن‌ مار از در وارد شد و به‌ همان‌ منوال‌ پیشین‌ او را نیش‌ زد و برگشت‌. آن‌ مرد حالش‌ مضطرب‌ و رنگ‌ چهره‌اش‌ دگرگون‌ شد و سپس‌ به‌حالت‌ عادی‌ برگشت‌. من‌ در این‌ حال‌ سؤال‌ کردم‌: آقا شما کیستید؟ اینجا کجاست‌؟ این‌ قصر متعلق‌ به‌ کیست‌؟ این‌ مار چیست‌؟ چرا شما را نیش‌ میزند؟ گفت‌: من‌ همین‌ مرده‌ای‌ هستم‌ که‌ هم‌ اکنون‌ شما در قبرگذارده‌اید، و این‌ باغ‌ بهشت‌ برزخی‌ من‌ است‌ که‌ خداوند به‌ من‌ عنایت‌ نموده‌ است‌، که‌ از دریچه‌ای‌ که‌ از قبر من‌ به‌ عالم‌ برزخ‌ باز شده‌ است‌ پدید آمده‌ است‌. این‌ قصر مال‌ من‌ است‌، این‌ درختان‌ با شکوه‌ و این‌ جواهرات‌ و این‌ مکان‌ که‌ مشاهده‌ می‌کنید بهشت‌ برزخی‌ من‌ است‌، من‌ آمده‌ام‌ اینجا. این‌ افرادی‌ که‌ در اطاق‌ گرد آمده‌اند ارحام‌ من‌ هستند که‌ قبل‌ از من‌ بدرود حیات‌ گفته‌ و اینک‌ برای‌ دیدن‌ من‌ آمده‌اند و از بازماندگان‌ و ارحام‌ و أقربای‌ خود در دنیا احوالپرسی‌ نموده‌ و جویا میشوند، و من‌ حالات‌ آنان‌ را برای‌ اینان‌ بازگو میکنم‌.

گفتم‌ این‌ مار چرا تو را میزند؟ گفت‌: قضیه‌ از این‌ قرار است‌ که‌ من‌ مردی‌ هستم‌ مؤمن‌، اهل‌ نماز و روزه‌ و خمس‌ و زکات‌، و هر چه‌ فکر میکنم‌ از من‌ کار خلافی‌ که‌ مستحق چنین‌ عقوبتی‌ باشم‌ سر نزده‌ است‌، و این‌ باغ‌ با این‌ خصوصیات‌ نتیجه‌ برزخی‌ همان‌ اعمال‌ صالحه‌ من‌ است‌؛ مگر آنکه‌ یک‌ روز در هوای‌ گرم‌ تابستان‌ که‌ در میان‌ کوچه‌ حرکت‌ میکردم‌، دیدم‌ صاحب‌ دکانی‌ با یک‌ مشتری‌ خود گفتگو و منازعه‌ دارند؛ من‌ رفتم‌ نزدیک‌ برای‌ اصلاح‌ امور آنها، دیدم‌ صاحب‌ دکان‌ می‌گفت‌: سیصد دینار (شش‌ شاهی‌) از تو طلب‌ دارم‌ و مشتری‌ می‌گفت‌: من‌ پنج‌ شاهی‌ بدهکارم‌. من‌ به‌ صاحب‌ دکان‌ گفتم‌: تو از نیم‌ شاهی‌ بگذر، و به‌ مشتری‌ گفتم‌: تو هم‌ از نیم‌ شاهی‌ رفعِ ید کن‌ و به‌ مقدار پنج‌ شاهی‌ و نیم‌ به صاحب‌ دکان‌ بده‌.

صاحب‌ دکان‌ ساکت‌ شد و چیزی‌ نگفت‌؛ ولی‌ چون‌ حق با صاحب‌ دکان‌ بوده‌ و من‌ به‌ قدر نیم‌ شاهی‌ به‌ قضاوت‌ خود ـ که‌ صاحب‌ دکان‌ راضی‌ بر آن‌ نبود ـ حق او را ضایع‌ نمودم‌، به‌ کیفر این‌ عمل‌ خداوند عزوجل این‌ مار را معین‌ نموده‌ که‌ هر یک‌ ساعت‌ مرا بدین‌ منوال‌ نیش‌ زند، تا در نفخ‌ صور دمیده‌ و خلائق‌ برای‌ حساب‌ در محشر حاضر شوند، و به‌ برکت‌ شفاعت‌ محمد و آل‌ محمد علیهم‌ السلام‌ نجات‌ پیدا کنم‌.

چون‌ این‌ را شنیدم‌ برخاستم‌ و گفتم‌: عیال‌ من‌ در خانه‌ منتظر است‌، من‌ باید بروم‌ و برای‌ آنان‌ افطاری‌ ببرم‌. همان‌ مردی‌ که‌ در صدر نشسته‌ بود برخاست‌ و مرا تا در بدرقه‌ کرد، از در که‌ خواستم‌ بیرون‌ آیم‌ یک‌ کیسه‌ برنج‌ به‌ من‌ داد، کیسه‌ کوچکی‌ بود، و گفت‌: این‌ برنج‌ خوبی‌ است‌، ببرید برای‌ عیالاتتان‌.

من‌ برنج‌ را گرفته‌ و خداحافظی‌ کردم‌ و آمدم‌ بیرون باغ‌، از دریچه‌ای‌ که‌ داخل‌ شده‌ بودم‌ خارج‌ شدم‌، دیدم‌ داخل‌ همان‌ قبر هستم‌ و مرده‌ هم‌ به‌ روی‌ زمین‌ افتاده‌ و دریچه‌ای‌ نیست‌؛ از قبر بیرون‌ آمدم‌ و خشت‌ها را گذارده‌ و خاک‌ انباشتم‌ و به‌ سوی‌ منزل‌ رهسپار شدم‌ و کیسه‌ برنج‌ را با خود آورده‌ و طبخ‌ نمودیم‌. و مدتها گذشت‌ و ما از آن‌ برنج‌ طبخ‌ میکردیم‌ و تمام‌ نمی‌شد، و هر وقت‌ طبخ‌ میکردیم‌ چنان‌ بوی‌ خوشی‌ از آن‌ متصاعد میشد که‌ محله‌ را خوشبو میکرد. همسایه‌ها می‌گفتند: این‌ برنج‌ را از کجا خریده‌اید؟

بالاخره‌ بعد از مدتها یک‌ روز که‌ من‌ در منزل‌ نبودم‌، یک‌ نفر به‌ میهمانی‌ آمده‌ بود و چون‌ عیال‌ از آن‌ برنج‌ طبخ‌ میکند و آن‌ را دَم‌میکند، عطر آن‌ فضای‌ خانه‌ را فرا می گیرد، میهمان‌ می‌پرسد: این‌ برنج‌ از کجاست‌ که‌ از تمام‌ اقسام‌ برنج‌های‌ عنبر بو خوشبوتر است‌؟ اهل‌ منزل‌، مأخوذ به‌ حیا شده‌ و داستان‌ را برای‌ او تعریف‌ می‌کنند. پس‌ از این‌ بیان‌، آن‌ مقداری‌ از برنج‌ که‌ مانده‌ بود چون‌ طبخ‌ کردند دیگر برنج‌ تمام‌ می شود. آری‌ اینها غذاهای‌ بهشتی‌ است‌ که‌ خداوند برای‌ مقربان‌ درگاه‌ خود روزی‌ میفرماید.

دلیلی کوچک برمعجزه بودن قران

شناسنامه ی قرآن

نام: قرآن، قرآن یک کلمه ی عبری است

 اسم اصلی قرآن فرقان می باشد


لقب قرآن: مجید

زبان قرآن:عربی

زمان نزول: ماه رمضان , شب قدر

محل نزول: مکه مکرمه, غار حرا

فرستنده: الله جل جلاله

ملکه وحی: حضرت جبرئیل

گیرنده: حضرت محمد 

تعدادوحی:۲۴۰۰۰ مرتبه

مدت نزول:۲۳ سال

اولین آیه: إقرا باسم ربک الذی خلق

اولین سوره: العلق

آخرین سوره: النصر

آخرین آیه: الیوم اکملت لکم دینکم


تعدادجزء:۳۰ جزء

تعداد سوره:۱۱۴ سوره

با عظمت ترین آیه: آیت الکرسی

طولانیترین سوره: سوره بقره

کوتاه ترین سوره: سوره کوثر

بزرگترین آیه: آیه ی ۲۸۲ سوره ی بقره

کوچکترین آیه: کلمه (طه) از سوره بیستم

تعداد سوره های مکی: ۸۲ سوره

تعداد سوره های مدنی: ۲۰ سوره

تعداد سوره های مکی و مدنی: ۱۲ سوره

سوره نصف قرآن: سوره کهف


مادر قرآن: فاتحه

قلب قرآن: یس

عروس قرآن: سوره ی الرحمن

سوره ای که دو بسم الله دارد: نمل

سوره ای که بسم الله ندارد: توبه

تعداد حزب: ۱۲۰ حزب

سوره ای که در تمام آیات اسم الله دارد: مجادله

تعدا آیات: ۶۲۳۶ آیه

تعداد کلمات: ۷۷۴۳۹ کلمه 

تعداد حروف کل قرآن: ۳۳۰۷۳۳ حروف

تعداد نقطه ها: ۱۰۵۶۸۴نقطه

قرآن به سه قسمت تقسیم شده: وحدانیت خدا ، قصص ، احکام

سوره ای که سه بار خواندن آن حکم ختم قرآن را دارد: سوره ی اخلاص

و …


 قابل تامل:


در زمان نزول قرآن چرتکه هم وجود نداشته، چه رسد به ماشین حساب , کامپیوتر , ماهواره , تلسکوب , وسیله پرواز و زیردریایی , اسکنر 

و...

 واقعیات شگفت‌انگیز در مورد قرآن

برابری مرد با زن: 

واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود ۲۴ مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم ۲۴ مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است، یعنی ۲۴=۲۴ 


برابری در قرآن در همه مسائل دیده میشود:

دنیا ۱۱۵ / آخرت ۱۱۵

ملائک ۸۸ / شیطان ۸۸ 

زندگی ۱۴۵ / مرگ ۱۴۵ 

سود ۵۰ / زیان ۵۰ 

ملت (مردم) ۵۰ / پیامبران ۵۰ 

ابلیس ۱۱ / پناه جستن از شر ابلیس ۱۱ 

مصیبت ۷۵ / شکر ۷۵ 

صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣ 

فریب خوردگان (گمراه شدگان) ۱۷ / مردگان (مردم مرده) ١٧ 

مسلمین ۴١ / جهاد ۴١ 

طلا ۸ / زندگی راحت ٨ 

جادو ۶٠ / فتنه ۶٠ 

زکات ٣٢ / برکت ٣٢ 

ذهن ۴٩ / نور ۴٩ 

زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵ 

آرزو ٨ / ترس ٨ 

آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨ 

سختی ١١۴ / صبر١١۴ 

محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴ 


* همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم. 

نماز ۵، ماه ١٢، روز ٣۶۵ 

دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣ — دریا + خشکی = ۴۵=۱۳+۳۲ — دریا = %۱۱۱۱۱۱۱/۷۱= ۱۰۰ × ۴۵/۳۲ — 

خشکی = % ۸۸۸۸۸۸۸۹/۲۸ = ۱۰۰ × ۴۵/۱۳ — دریا + خشکی = % ۰۰/۱۰۰ 

دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب ۱۱۱/۷۱% و خشکی ۸۸۹/۲۸ % از کره زمین را فراگرفته است. 


از سوره قمر تا آخر قرآن ۱۳۸۹ آیه وجود دارد .


 و سال ۱۳۸۹ قمری برابر ۱۹۶۹ میلادی است که تاریخ فتح ماه توسط بشر است.


همچنین درسوره ۱۹ (مریم) آیه ۵۷ در ذکر ماجرای ادریس نبی (علیه السلام)می فرماید:


و رفعناه مکانا علیا : و [ما] او را به مقامى بلند ارتقا دادیم.

۱۹۵۷ تاریخ تسخیر فضا توسط انسان است. فضاپیمای اسپوتنیک روس در ۴ اکتبر این سال به خارج از جو پرتاب شد. 


در تمام حیوانات، تعداد کروموزومهای حیوان نر و ماده برابر است و زنبور عسل تنها حیوانی است که ساختار کروموزومی آن با سایر حیوانات متفاوت است زیرا زنبور ماده ۱۶ جفت کروموزوم دارد در حالی که زنبور نر ۱۶ تک کروموزوم دارد و جالب است که شانزدهمین سوره قرآن به نام زنبور عسل(نحل) نام گذاری شده است.


همچنین در چند جای قرآن کلمه حمیر(الاغ) همراه نام سایر چهارپایان به کار رفته است اما تنها در دو آیه قرآن نام این حیوان به تنهایی ذکر شده است. 


ان انکر الاصوات لصوت الحمیر(لقمان) و, مثل الذین حملوا التورات ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا (جمعه)

این حیوان ۳۱ جفت کروموزوم یعنی: ۶۲ کروموزوم دارد و این دو سوره سوره های ۳۱ و ۶۲ قرآن هستند.


گویا یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داد و به این نتیجه رسید که ذکرکلمه ی زیبای الله و تکرار آن ونیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می شود واسترس و نگرانی را ازبدن انسان دور می کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می دهد. 

خداهم که درقرآن میفرماید:( الا به ذکر الله تطمئن القلوب)


ماکه برای قرآن کاری نکردیم

حداقل درنشراعجازش قدمی برداریم.


💟 کانال @Hashtrishterii

چرا روزه بگیریم؟

‍ #روزه داری امید نجات از بحران های اخلاقی را در انسان تقویت می کند و انسان می فهمد حدّ بشر تنها اندازه ای نیست که جسم انسان به انسان تحمیل می کند.

(رمضان دریچه رؤیت،استاد طاهرزاده)

کانال  تذکرة الاولیاء @tezkar

بسم الله الرحمن الرحیم


⌛️ امروز سه شنبه

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

۱ رمضان ۱۴۴۰ 

۷ می ۲۰۱۹


اذان صبح: ۰۴:۳۲

طلوع آفتاب: ۰۶:۰۷

اذان ظهر: ۱۳:۰۱

غروب آفتاب: ۱۹:۵۶

اذان مغرب: ۲۰:۱۵


دعای روز اول ماه مبارک رمضان:

اللهمَ اجْعلْ صِیامی فیه صِیام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ


خدایا مرا در این روز از روزه داران و قیامکنندگان واقعی قرار بده و در این روز بیدارم کن از خواب غافلان و جرم و جنایتم را ببخش در این روز؛ ای معبود جهانیان؛ در گذر از من، ای عفوکننده از جنایاتکاران.



🔸#قرآن سوره بقره آیه ۱۸۴ :


أَیَّامًا مَعْدُودَاتٍ فَمَنْ کَانَ مِنْکُمْ مَرِیضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِینَ یُطِیقُونَهُ فِدْیَةٌ طَعَامُ مِسْکِینٍ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَیْرًا فَهُوَ خَیْرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ


(چند روز معدودی را (باید روزه بدارید!) و هر کس از شما بیمار یا مسافر باشد تعدادی از روزهای دیگر را (روزه بدارد) و بر کسانی که روزه برای آنها طاقت‌فرساست؛ (همچون بیماران مزمن، و پیرمردان و پیرزنان،) لازم است کفّاره بدهند: مسکینی را اطعام کنند؛ و کسی که کارِ خیری انجام دهد، برای او بهتر است؛ و روزه داشتن برای شما بهتر است اگر بدانید! 


#حدیث امام باقر (ع) : اسلام بر پنج چیز استوار است، برنماز و زکات حج و روزه و ولایت

فروع کافی، ج 4 ص 62، ح 1



روزه حکم خدا و مطابق عقل و علم و مخالف هوای نفس حیوانی است و فلسفه های مختلفی دارد از جمله تقویت اراده و روح انسانی و مبارزه با شیطان و جدایی از مادیت و الهی شدن

🕋 @namaz_ir