اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

داستان عجیب شرمندگی در کربلا

داستان عجیب شرمندگی در کربلا:
 
۱. شرمندگی مسلم بن عقیل در نامه نوشتن به امام و دعوت ایشان به کوفه
 
۲. شرمندگی مسلم بن عوسجه در اعتماد به غلام ابن زیاد و افشای جای مسلم بن عقیل
 
۳.شرمندگی حرّ بعد از توبه که باعث  آزار اهل بیت علیهم السلام شده بود.
 
۴.شرمندگی حضرت عباس علیه السلام به اینکه نتوانستند آب به خیمه ها برسانند.
 
۵. شرمندگی امام حسین علیه السلام در برابر درخواست های حضرت قاسم (ع)و حضرت علی اکبر(ع) و  رباب و کودکان اهل بیت علیهم السلام
 
@ziaran1

نبش:قبر حضرت رقیه سلام الله علیها

نبش قبر مطهر حضرت رقیه سلام الله علیهادر سال ۱۲۸۰ ه ق:
جناب آقا سیّد ابراهیم دمشقی که نَسَبش به  سیّد مرتضی علم‌الهدی منتهی می‌شد و سنّ شریفش بیش از 90 سال بود، سه دختر داشت و اولاد پسر نداشت. شبی دختر بزرگ ایشان حضرت رقیّه دختر امام حسین علیه‌السلام را در خواب دید که فرمودند: «به پدرت بگو: به والی بگوید: میان لحد و جسد من آب افتاده، و بدن من در اذّیت است، بیاید قبر و لحد مرا تعمیر کند.»
دختر به سیّد عرض کرد، ولی سیّد از ترس اهل تسنّن، به خواب اعتنا ننمود. شب دوّم دختر وسطی سیّد همین خواب را دید و به پدر گفت، ترتیب اثری نداد. شب سوّم دختر کوچک سیّد همین خواب را دید و به پدر گفت، باز ترتیب اثری نداد. شب چهارم خود سیّد حضرت رقیّه را در خواب دید که به طریق عتاب فرمودند: چرا والی را خبردار نکردی؟!
 
سیّد بیدار شد، صبح نزد والی شام رفت و خوابش را گفت. والی به علماء و صلحاء شام از شیعه و سنّی امر کرد که غسل کنند و لباس‌های پاکیزه بپوشند، به دست هر کس قفل ورودی حرم مطهّر باز شد، همان کس برود و قبر مقدّس او را نبش کند، پیکر را بیرون آورد تا قبر را تعمیر کنند.
صلحاء و بزرگان از شیعه و سنّی در کمال آداب غسل کردند و لباس پاکیزه پوشیدند، قفل به دست هیچ کس باز نشد مگر به دست خود مرحوم سیّد.
 
حرم را قُرق کردند و لحد را شکافتند. دیدند بدن نازنین حضرت رقیه سلام‌الله علیها، میان لحد و کفن صحیح و سالم است اما آب زیادی میان لحد جمع شده است.
 
سیّدابراهیم در قبر رفت، همین که خشت بالای سر را برداشت دیدند حضرت با پیراهن خودشان دفن شده اند و کفن نشده اند. 
 
سیّد بدن شریف را از میان لحد بیرون آورد و بر روی زانوی خود نهاد و سه روز بدین گونه بالای زانو خود نگه داشت و گریه می‌کرد تا اینکه قبر را تعمیر کردند.
 
@ziaran1

درختی که عاشورا می گرید

 گریه درخت خونبار زرآباد در سپیدده دم عاشورا:

درخت خون بار روستای زرآباد در الموت قزوین هرساله در سحر عاشورا ماده ای ترشح می کند که بمثابه خون است گویی این درخت نیز در سوگ عاشورا عزادار است و می گرید.

درخت زرآباد که به درخت خونبار زرآباد شهرت یافته در کنار امامزاده ای قرار دارد که سالهاست در سحرگاه روز عاشورا از تنه آن صمغی مانند خون جاری می شود که حیرت همگان را برانگیخته است.
با این که ماههای قمری در هر فصل سال تغییر می کنند اما تراوش ماده ای سرخ رنگ از درخت چنار در روستای زرآباد بویژه در ایام سرد سال از عجایب است.

از این درخت هر ساله در زمان اذان صبح روز عاشورا خون جاری می شود.
@ziaran1

به کی رأی بدیم پزشکیان یا جلیلی

همشهری‌مونه!
 
پزشکیان تُرکه، جلیلی هم مادرش تُرکه!
برای کارهای شخصی‌مون، دنبال مُتخصّص و کارشناس و کاربَلَد میریم، ولی برای انتخابِ رئیس‌جمهور، همینکه تُرک باشه، کافیه؟ اگه تُرک بودن مِلاکه، آقای جلیلی هم مادرش تُرکه (اَردبیلیه)!
 
پزشکیان، درد مردم رو میدونه امّا با کدوم برنامه و با چه افرادی میخواد دوا کنه؟
خودش که میگه: برنامه خاصی ندارم، میبینم کارشناس‌ها چی میگن. یکی از کارشناس‌هاش آقای ظریفه که چند سال تلاش کرد که تحریم‌ها رو برداره، ۸۰۰ تا تحریم رو تبدیل به ۱۵۰۰ تا تحریم کرد. خودِشَم تحریم کردن!
 
میگن: نذاشتن حسن روحانی کار کنه! پزشکیان ایندفعه اومده با کمکِ تیمِ روحانی، مشکلات رو حلّ کنه!
حسن روحانی و تیمِش، ۸ سال فرصت داشتن مشکلات رو حلّ کنن. اگه نمیذاشتن، چرا دوباره اومد رئیس جمهور شد؟ بهونه‌شون اینه که هِی میگن: دیگران نذاشتن! ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که بِتونه مشکلات رو در هر صورت حلّ کنه، هر مانعی هم باشه از سَرِ راه برداره!
 
دکتر جلیلی برای حلّ مشکلاتِ مردم برنامه داره، تیمِ نخبه و جوان داره، صداقت داره، اَهلِ فقط شعار دادن نیست، پاکدَسته و وام‌دارِ هیچ‌کس نیست!

یا علی گفتیم و کار را تمام‌ کردند

🌺«یاعلی‌» گفتیم‌ و کار را تمام‌ کردند!🌺
 
🌹در عالم‌ رؤیا حضرت‌ مریم‌ به‌ دیدن‌ من‌ آمد و گفت‌: پرونده‌ عمر پسر تو بسته‌ شده‌ است‌ و از دست‌ من‌ کاری‌ برنمی‌آید!
گفتم‌: فرزند شما حضرت‌ عیسای‌ مسیح‌، مرده‌ها را زنده‌ می‌کرد، فرزند من‌ که‌ هنوز نمرده‌ است‌! از او بخواهید که‌ کمکم‌ کند...
فرمود: من‌ و فرزندم‌ وقتی‌ با مشکلات‌ لاینحلی‌ مواجه‌ می‌گردیم‌ دست‌ به‌ دامان‌ پیامبر اسلام‌ می‌شویم‌. او و فرزندانش‌ در نزد خدا بسیار مقرّب‌اند و خداوند دعای‌ آنان‌ را مستجاب‌ می‌کند. نام‌ او محمد است‌ و دختری‌ دارد به‌ نام‌ فاطمه‌ که‌ در نزد خدا بسیار عزیز و گرامی‌ است‌ و او پسری‌ دارد به‌ نام‌: مهدی‌ که‌ امروز حجت‌ خداوند در روی‌ زمین‌ است‌. به‌ این‌ سه‌ اسم‌ مبارک‌ متوسل‌ شو و از مادر این‌ حجت‌ خدا بخواه‌ تا شفای‌ فرزندت‌ را از مهدی‌ بخواهد...
تا این‌ که‌ چند ساعت‌ پیش‌ این‌ جوان‌ به‌ کلبه‌ من‌ آمد و بعد در کنار بستر فرزندم‌ نشست‌ و سرگرم‌ خواندن‌ اورادی‌ شد. و سپس‌ دست‌ خود را به‌ زیر کمر فرزندم‌ برد و کلمه‌ای‌ را با صدای‌ بلند بر زبان‌ آورد که‌ شباهتی‌ به‌ آن‌ سه‌ اسم‌ نداشت‌ و لحظاتی‌ بعد فرزندم‌ در بستر خود نشست‌ و به‌ من‌ گفت‌:
مادر! خیلی‌ تشنه‌ام‌، خیلی‌ گرسنه‌ام‌!
 فهمیدم‌ که‌ عنایت‌ مهدی‌ کار خود را کرده‌ و حالا تردیدی‌ ندارم‌ که‌ او شفا یافته‌ است‌.
_ هنگامی‌ که‌ از آقای‌ مجتهدی‌ پرسیدم‌: وقتی‌ که‌ دست‌ در زیر کمر این‌ جوان‌ بیمار بردید، چه‌ کلمه‌ای‌ را با صدای‌ بلند ادا کردید؟
فرمودند: احمد آقا جان‌! یک‌ «یاعلی‌» گفتیم‌ و کار را تمام‌ کردند!
عیدالله الاکبر مبارکباد.
 
برداشتی از کتاب لاله ای از ملکوتی 
@ziaran1

چرا بزرگداشت غدیر

***
🔴 یک جواب دندان شکن
        از #شیخ_انصاری:

💌 ما #شیعیان یک بار
       سرمان کلاه رفت!

📥 روز عاشورایی، شیخ مرتضی انصاری رحمه الله  جلوی در ورودی صحن #امیرالمؤمنین علیه السلام ایستاده بود و از دسته جات سینه زنی استقبال می کرد و در کنار او أفندی که از طرف حکومت عثمانی حاکم عراق بود ایستاده بود

📥  أفندی از شیخ انصاری پرسید:
هم ما قبول داریم که حسین بن علی علیه السلام مظلوم شهید شده و یزید انسان پستی بود و ما هم در عزای آن بزرگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟
سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن و... اینها چه هدفی را دنبال می کنند؟

📥 شیخ انصاری فرمودند سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می کنیم دوباره چنین نشود.
أفندی پرسید یعنی چه؟

📥  شیخ انصاری فرمود در جریان #غدیر، علیرغم اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله در برابر صد هزار نفر، علی علیه السلام را با صراحت به وصایت خود برگزید اما آن را انکار کردند و گفتند غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به دوستی با علی علیه السلام بوده است.

📥 اشکال از ما بود که ما عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد.
ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، انکار کنند و بگویند اصلا حسین علیه السلام شهید نشد یا حسین علیه السلام را راهزنان میان راه کشتند و یزید لعنه الله انسان با تقوایی است‼️

📚 صد نکته از هزاران آیت الله شیخ علی رضائی تهرانی

🌹کانال مدرسه‌‌ حضرت‌ صاحب ‌الزمان علیه‌ السّلام
👉🏻 @sahebozaman_ir