اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

تبعیض ریشه فساد،لزوم برخورد با نماینده بی ادب

رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: بنی اسرائیل به این دلیل هلاک شدند که حدود الهی را برای پایین دستان اجرا می کردند و برای بزرگان و اَشراف اجرا نمی کردند.

دعائم الإسلام، ج‏2، ص: 442.

هر کس به کارمندان دولتی توهین کند علاوه بر جزای نقدی و شلاق به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود( مگر اینکه نماینده مجلس باشه )

اگر با نماینده ای که هنوز ادب صحبت کردن رو یاد نگرفته برخورد نشود از فردا تمام تابلوهای مراکز اداری و درمانی که در مورد برخورد با فرد توهین کننده به کارمندان رو جمع کنند.

🤔🤔🤔

.http://ziarani1.blog.ir/

نماینده سراوان و گمرک

هر کس به کارمندان دولتی توهین کند علاوه بر جزای نقدی و شلاق به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود مگر اینکه نماینده مجلسی باشه که...  به جای پرداختن به اولویت ها و حل مشکلات مردم، به ویژه پیگیری سوختن چند کودک معصوم ، دنبال پیگیری هوای نفس یک فردی است که هنوز ادب حرف زدن را نیاموخته ودر مراحل ابتدایی مانده ! کاش شرط نماینده شدن گذراندن چند کلاس از تربیت و ادب بود!!! از کسی که لکسوز سوار میشه و ظرفیت و ادب لازم رک نداره و مسوولی که ریشش رو تیغ می زنه و با این وضع روی صندلی ای می شینه که هزاران شهید بر اش داده شده چه انتظاری میشه داشت. مجلس یه مجلس عزا برا خودش و این وضع اسف بارش بگیره. خدا تو قران از  اتراف بد جور پرهیز داده 🤔🤔🤔


آموزش طرز بیان به مسوولان

بارها شاهد توهین برخی مسولان دولت و مجلس به مردم بوده ایم و خود مردم هم بارها سر طرز حرف زدن با هم در گیر شده اند و این یعنی روش حرف زدن درست را برخی ها بلد نیستند و نیاز به آموزش و موعظه دارند و جا دارد کلاس اخلاق و طهارت زبان و آداب صحبت کردن به ویژه به مسوولان محترم آموزش داده شود . کلاس اخلاق موضوع مهمی است که از آن غفلت شده و با آموزش و پیشگیری می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد. 

گاه یک سگ انسان رو متحول می کنه

چند شب پیش صبح خیلی زود یه سگ تو کوچه زوزه می کشید دو تا هسته خرما پیدا کردم برای زدنش که بره و مزاحم نباشه . خرمای اول خورد به ماشین همسایه ولی دومیش نزدیک سگ افتاد، ظاهرا سگ گرسنه بودو بیچاره فکر کرد  چیزی برا خوردنش پرت کردم و دنبال اون بود .یک لحظه از کارم پشیمون شدم که اون به من امید داشته ، خلاصه تحولی در خودم احساس کردم . برای جبران  مقداری نون خشک رو خیس کردم و انداختم جایی که بخوره و اون هم اومد طرف نون و سر و صداش هم تموم شد و  من بودم حالی دیگر.

خیلی موقع ها با نیکی بهتر میشه جواب گرفت تا انتقام بدی.

نیکی حتی به حیوان هم بی جواب نمی مونه.

گاه دیگران ما را صاحب کرم می دانند و انتظار کرم دارند.

با بدی و انتقام، گمان خوب دیگران را برعکس جواب ندهیم.

لذتی که در نیکی هست قابل قیاس با بدی و مقابله به مثل نیست.

خدایی که فرموده هل جزاء الاحسان الا الاحسان بهتر از همه جواب خوبی رو میده



۱ نظر

راهکار شوهر پیدا کردن

در زمانه ای هستیم که دخترهای زیادی تو خونه ها مودندن و با وضع بد اقتصادی که دولت درست کرده دنبال یک شوهر پولدار و خوب می گردن که با اسب سفید بیاد و خوشبختشون کنه و برای این کار سعی می کنن با ۱۰۰۰ قلم آرایش دل از هزار پسر بیچاره ببرن ، تا یکیشون رو به دام بندازن اما با این وضع خراب مالی کمتر پسری دل رو به دریا می زنه و ... آرایش دخترا میشه . دخترا اون موقع که رای به این بی تدبیری های آزموده دادن تا آزاد باشن باید فکر این جاش رو هم میکردن و با این وضع داغون امیدی به ۱۰۰۰ قلم آرایش برای به دام انداختن پسرا نداشته باشن.برا شوهر یابی باید رای درست داد.

از طرفی بهترین راه برای رسیدن به هدف بندگی خداست به خصوص تو این زمونه که بیشتر پسرای با ایمان دل به دریا می زنن دخترا برا شوهر یابی دنبال برهنگی نباشن که هم خوشون رو بیچاره دنیا و آخرت  میکنن تو دنیا با وسایل آرایشی قلابی و آخر زندگی قلابی طلاق و فساده و  هم پسرا رو بیچاره می کنن. آخرتش که معلومه .

قال روحانی: هر چی خوبیه از ماست و هر چه بدیه از قبلی هاو تحریم ها

آقای روحانی در تبرئه خود از مقصر بودن ایجاد تورم و مشکلات طوری صحبت می کنن که گویا همه مشکلات یا مربوط به دوره قبل تر از قبله یا مربوط به تحریم ها ست و ایشون و مسوولانی که ایشون نصب کردن بی تقصیر ند و یک جورایی جزء معصومان از خطا و اشتباه هستند وآدم یاد آیه قرا می افته که هر چه خوبیه از خداست و هر چه بدیه از خود انسان. خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه و این چند سال مونده تا ۱۴۰۰ رو.  

نماینده مجلس اشتباهی

یک نماینده اشتباهی مجلس که ظاهرا اشتباهی رفته مجلس ،چادر را  علت گردن درد و دست دردشون دونستن، جدای از اینکه هزاران شهید افتادند تا چادر روی سر امثال ایشون بمونه ، ایشون تاریخ  زمان رضا قلدر رو بخونن که چه خانم های با شرفی برای حفظ چادر حاضر شدند از جانشان بگذرند و برخی برای برنداشتن چادر سالها از خانه بیرون نیومدن. اما ایشون بررسی کنه شاید به خاطر وجدان کاری بالا و مطالعه زیاد طرح ها و لوایح گردنشون وبرای فشردن پشت سر هم دکمه موافق و مخالف دستشون مشکل پیدا کرده. با این وضع پیش بریم ممکنه آینده عده ای انتظار داشته باشند زنان سرگردان سگ گردان آنچنانی هم وارد مجلس بشن؟!!

فرانسه و دروغ حقوق بشر

فرانسه و حقوق بشر : در اعتراضات اخیر در فرانسه که هنوز هم ادامه داره چند صد نفر مجروح شدن و کشته هم دادن و پلیس برخوردی پر از خشونت داشته ، این در حالیه که قبلا یک مسوول ارشد ایرانی بدون این که نیاز باشه به مکرون گزارش داده که پلیس ما در برخورد با معترضان از سلاح استفاده نمی کنه و آقا مکرون هم متعجب شدند حالاخوبه مکرون آقا یک گزارش هم به اون بنده خدا بده و برای چندمین بار متعجبشون کنه. فرانسه که دم از حقوق بشر می زنه حقوق مردم خودش رو رعایت نمی کنه تا چه رسد به حقوق بشر. این جانوران انسان نما فقط دنبال منافع فردی و حزبی خودشونند. در برابر قتل منتقد عربستانی سکوت کردند و گفتند فروش سلاح ربطی به اون نداره . این ها برای پول حاضرند هزاران و بلکه میلیون ها نفر در یمن یا هر جای دنیا کشته بشن، و چه ساده و ... هستند افرادی که به اینها اعتماد می کنند و بهشون خوشبینند.

.http://ziarani1.blog.ir/

نقش سکوت هر کسی در ریختن خون بی گناهان

امروز در فرانکفورت آلمان علیه جنایات ضد بشری در یمن تظاهرات شد. اگر همه دنیا علیه جنایت علیه بی گناهان اقدام کنند و انزجار خود را به اندازه توان خود ابراز کنند جنایتکاران نمی توانند به آسانی خون بی گناهان را در یمن و فلسطین و میانمار و..‌ بریزند.سران کشورهای غربی مثل فرانسه که بخاطر سود فروش سلاح حاضرند در برابر هر جنایتی سکوت و بلکه از آن حمایت کنند در صدر شرکای جرم جنایتکاران هستند. گاهی ما با سکوتمان در قبال خونریزهایی مثل آل سعود و صهیونیست ها و رییسشان ترامپ که برای کاسبی  خود حاضر است هزاران نفر هم کشته شوند، در ریخته شدن خون مظلومان شریکیم. جدای از بحث سیاسی گاه با طرز رانندگی و پارک کردن نامناسب و گاه حتی با حرف زدن های خلاف و ناصحیح باعث شرکت در یک تصادف یا ...می شویم پس باید مرقب هر عمل و حرف و سکوت خود باشیم. 

در بزرگداشت ولادت پیامبر ص از دیگران یاد بگیریم

مسیحی ها در بزرگداشت سالروز تولد پیامبرشان از مسلمانان جلوترند و اهل سنت از شیعیان در بزرگداشت سالروز ولادت پیامبر اعظم ص جلوترند. هر کس به اندازه خود قدمی بردارد.

جشن سالروز میلاد رسول مهربانی ها و امام صادق علیهما السلام ، فردا شب بعد از نماز در مسجد رضوی زیاران برگزار می گردد . همراه با اهدای هدیه به دانش آموزان.