اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

پیروزی قطعی فلسطین

پیروزی فلسطین قطعی است:

غزه اوضاع بسیار فاجعه باری دارد کشتار و قتل عام کودکان و زنان ، دل هر انسانی را که ذره ای انسانیت در وجودش باشد به درد می آورد، اما روی دیگر این جنگ نا برابر نصرت الهی و پیشرفت روز افزون جبهۀ مقاومت می باشد ، در جنگ سال 1967 ، رژیم صهیونیستی حدود 780 کشته داد و اما جبهۀ مقابل  بیش از 20000 نفر کشته داد . یعنی بیش از 20 تفر در برابر یک نفر ؛ اما در جنگ کنونی در برابر هر یک  صهیونیست ، کمتر از سه نفر فلسطینی به شهادت رسیده است، که در طول جنگ های اخیر بی سابقه بوده است.

با مقایسۀ وضع غزه با ایران در زمان جنگ می توان بهتر اوضاع را تحلیل کرد. اوضاع  کنونی غزه بدتر از ایران در جنگ های صد سال اخیر  نبوده است ؛

ایران در جنگ جهانی اول حدود 10 میلیون نفر یعنی نیمی از جمعیت خود و در جنگ جهانی دوم بین دو تا چهار میلیون نفر  و در جنگ تحمیلی بیش از 220 هزار شهید داشته است. در حالیکه شهدای فلسطین بسیار کمتر از این بوده است. فلسطینیان در عملیات طوفان الاقصی   از هر هزار نفر دو نفر شهید داده اند.

از نظر طول زمان جنگ ،فقط جنگ تحمیلی عیله ایران 8 سال طول کشید در حالیکه تمامی جنگ های فلسطین به یک سال هم نمی رسد.

ایران در جنگ ها در مجامع بین المللی حامی نداشت،  اما در حال حاضر روسیه و چین در شورای امنیت حامی فلسطین هستند.

کشور یا گروه قوی در دفاع مقدس حامی ایران نبود اما اکنون ایران ، حزب الله ، انصارالله و کشورهای دیگر طرفدار جدی فلسطینند.

ایران با وجود تنها بودن و انقلاب نوپایش بر همۀ جنگ ها و مشکلات پیروز شد و در طول سالهای گذشته هر کشوری که ایران حامی او بود ه ، پیروز شده است ، پس پیروزی فلسطین که بر حق است و نصرت الهی همراه اوست قطعی است.

خداوند متعال در قران کریم می فرماید:

«و اگر کافران با شما مسلمین به جنگ برخیزند از قتال شما پشت گردانیده و فرار کنند و دیگر هیچ ناصر و یاوری برای خود نیابند.

سنّت الهی (و قانون نظام ربّانی) بر این بوده (که حق بر باطل غالب شود) و ابدا در سنّت خدا تغییری نخواهی یافت.» آیات 22 و 23 سورۀ فتح

  محمدی زیارانی

طوفان الاقصی

باسمه تعالی

فلسطین ، طوفان مردم مظلوم و مقاوم

احمد محمدی فرد

نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است و امید است که  این نابودی  در این زمان که ظلم و جنایت این رژیم کودک کش به غایت رسیده است محقق گردد. به ویژه در شرایط امروز که جوانان فلسطینی بیدار شده و با جدیت دنبال احقاق حقوق خود و پاسخ به جنایت های فجیع و بی شمار صهیونیست ها هستند.

 امام خامنه ای مد ظله العالی در سخنرانی اخیرشان در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت فرمودند :« امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ی این هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است. مشاهده میکنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همان‌طور که امام بزرگوار (رضوان الله علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتما این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد؛ ان‌شاءالله.»

عملیات اخیر رزمندگان حماس در غزه  حقیقت سخنان امام خامنه ای را درمورد عزم مجاهدان فلسطینی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان داد .

عملیات الاقصی حقیقتا یک معجزۀ الهی است که نشانگر نصرت خداوند بر جبهۀ حق می باشد . ضرباتی که صهیونیست ها در این عملیات متحمل شدند از جمله غافلگیری و نیز کشته و زخمی و اسیر شدن صد ها صهیونیست در یک روز ، در طول عمر منحوس این رژیم اشغالگر بی سابقه بوده است. در طوفان الاقصی  در روزهای اول جنگ، برای اولین بار تعداد کشته های صهیونیست ها از تعداد شهدای فلسطینی بسیار بیشتر می باشد . البته تعداد بالای صهیونیستهایی که مجاهدان فلسطینی به اسارت در اورده اند در هیچ جنگی حتی در جنگ با کشورهای متعدد عربی بی نظیر بوده است و این نشانگر معجزه بودن و غیر مادی بودن محاسبات این جنگ نابرابر می باشد.

 امام خامنه ای طوفان الاقصی را زلزله ای ویرانگر برای صهیونیستها دانستند و افزودند:« من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.»

امام خامنه ای در مورد فلسطین جملات بسیار مهم و تاریخی فرموده اند از جمله این جملات:

«قضیه فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است.

 ان‌شاالله ببینید و ببینیم که به زودی در قدس نمازجماعت خواهید خواند  .

 حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.»

رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»

همۀ این سخنان ایشان که با محاسبات دقیق و حساب شده بیان شده و شرایط امروز صهیونیست ها، نشان می دهد که وعدۀ الهی بر نصرت حق نزدیک است و به زوری شاهد فروپاشی رژیم کودک کش و نژاد پرست صهیونیست خواهیم بود. الیس الصبح بقریب.

 

تحلیل قرانی طوفان الاقصی

باسمه تعالی
فلسطین ، طوفان مردم مظلوم و مقاوم
احمد محمدی فرد
آیات 4 تا 7 سوره اسراء، به ذکر گوشه‌اى از تاریخ پر ماجراى بنی‌اسرائیل پرداخته و سخن از دو انحراف اجتماعى بنی‌اسرائیل دارد که منجر به فساد و برتری‌جویى آنها ‏گردید. مجازات پروردگار در برابر هر کدام از این دو انحراف آن بود که مردانى نیرومند و پیکارجو را بر آنها مسلط سازد تا آنها را مجازات کرده و به کیفر اعمالشان برسانند.
درباره تاریخ این شکست‌های بنی‌اسرائیل، در میان مفسران گفت‌وگوی بسیار صورت گرفته است.
 خداوند متعال در آیات چهار تا هفت سوره اسراء می‌فرماید:
«ما به بنی‌اسرائیل در کتاب [تورات] اعلام کردیم که دو بار در زمین فساد خواهید کرد، و برتری‌جویى بزرگى خواهید نمود. هنگامى که نخستین وعده فرا رسد مردانى پیکارجو را بر شما می‌فرستیم [تا شما را سخت در هم کوبند حتى براى بدست آوردن مجرمان] خانه‌ها را جستجو می‌کنند، و این وعده‌اى است قطعى. سپس شما را بر آنها چیره می‌کنیم و اموال و فرزندانتان را افزون خواهیم کرد و نفرات شما را بیشتر [از دشمن] قرار می‌دهیم. اگر نیکى کنید به خودتان نیکى می‌کنید، و اگر بدى کنید باز هم به خود بدی می‌کنید، و هنگامى که وعده دوم فرا رسد [آن‌چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که] آثار غم و اندوه در صورت‌هایتان ظاهر می‌شود و داخل مسجد [اقصى] می‌شوند، همان‌گونه که در دفعه اول وارد شدند، و آنچه را زیر سلطه خود می‌گیرند درهم می‌کوبند.».
در تفسیر نمونه تفاسیر متعددی برای این آیه ذکر شده است از جمله این تفسیر که برخی  احتمال داده‌اند، این دو حادثه مربوط به رویدادهاى بعد از جنگ جهانى دوم و تشکیل حزبى به نام «صهیونیسم» و تشکیل دولتى به نام «اسرائیل» در قلب ممالک اسلامى است. منظور از فساد اول بنی‌اسرائیل و برتری‌جویى آنها همین است و منظور از انتقام اولى آن است که ممالک اسلامى در آغاز که از این توطئه آگاه شدند دست به دست هم دادند و توانستند بیت المقدس و قسمتى از شهرها و مناطق فلسطین را از چنگال یهود بیرون آورند، و نفوذ یهود از مسجد اقصى به کلى قطع شد. منظور از فساد دوم هم، هجوم بنی‌اسرائیل با اتکاى نیروهاى استعمارى جهان‌خوار و اشغال سرزمین‌هاى اسلامى و گرفتن بیت المقدس و مسجد الاقصى است. 
به این ترتیب؛ باید مسلمانان در انتظار پیروزى دوم بر بنی‌اسرائیل باشند، به‌طورى که مسجد اقصى را از چنگال آنها بیرون آورند و نفوذشان را از این سرزمین اسلامى به کلى قطع کنند، این همان چیزى است که همه مسلمین جهان در انتظار آنند و وعده فتح و نصرت الهى نسبت به مسلمانان است.
امید است که این وعدۀ الهی در این زمان که ظلم و جنایت دشمن به غایت رسیده است محقق گردد. به ویژه در شرایط امروز کهذجوانان فلسطینی بیدار شده و با جدیت دنبال احقاق حقوق خود و پاسخ به جنایت های فجیع و بی شمار صهیونیست ها هستند.
 امام خامنه ای مد ظله العالی در سخنرانی اخیرشان در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت فرمودند :« امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ی این هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است. مشاهده میکنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همان‌طور که امام بزرگوار (رضوان الله علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتماً این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد؛ ان‌شاءالله.»
عملیات اخیر رزمندگان حماس در غزه  حقیقت سخنان امام خامنه ای را درمورد عزم مجاهدان فلسطینی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان داد .
وضع بسیار نابسامان رژیم صهیونیستی و شکسته شده هیمنۀ این رژیم از لحاظ نظامی و اطلاعاتی نشان داد که صهیونیست ها به شدت ضربه پذیرند و فروپاشی این رژیم غاصب کودک کش نزدیک خواهد بود.
می توان تاریخ فلسطین و حتی منطقه را به قبل و بعد از عملیات نظامی همه‌جانبه طوفان الاقصی در سرزمین‌های فلسطین تقسیم کنیم،  عملیات نظامی نیروهای مقاومت فلسطین علیه مناطق اشغالی که از صبح شنبه 15 مهر ماه آغاز شد، مسیر تحولات منطقه و بین‌الملل را دگرگون کرده است و رژیم صهیونیستی را در پرتگاه سقوط قرار داده است .
جالب اینکه عملیات طوفان الاقصی در ایام سالروز شکست بنی نضیر  از پیامبر اعظم (ص)و نیز سالگرد عملیات کیپور که با غافلگیری صهیونیست ها همراه بود، مقارن شده است. 
عملیات الاقصی حقیقتا یک معجزۀ الهی است که نشانگر نصرت خداوند بر جبهۀ حق می باشد . ضرباتی که صهیونیست ها در این عملیات متحمل شدند از جمله غافلگیری و نیز کشته و زخمی و اسیر شدن صد ها صهیونیست در یک روز ، در طول عمر منحوس این رژیم اشغالگر بی سابقه بوده است. رژیمی که همیشه آمار کشتار او چندین برابر تلفاتی بود که متحمل می شد که گاهی در جنگ ها در برابر هر صد فلسطینی فقط یک صهیونیست کشته می شد. اما در طوفان الاقصی  در روزهای اول جنگ، برای اولین بار تعداد کشته های صهیونیست ها از تعداد شهدای فلسطینی بسیار بیشتر می باشد . البته تعداد بالای صهیونیستهایی که مجاهدان فلسطینی به اسارت در اورده اند در هیچ جنگی حتی در جنگ با کشورهای متعدد عربی بی نظیر بوده است.  اینکه رژیمی که سرآمد غارت و کشتار و جنایت در جهان است و ادعا می کند جزء برترین های دنیا در بحث نظامی و اطلاعاتی است در برابر نه یک ارتش و نه یک کشور بلکه در برابر تعداد اندکی از رزمندگان فلسطینی که سالهاست در محاصره اند ، شکست خورده و از ارباب بیچاره تر از خود ، امریکای جنایتکار کمک خواسته است و این نشانگر معجزه بودن و غیر مادی بودن محاسبات این جنگ نابرابر می باشد. نکتۀ دیگر اینکه در طول جنگ 33 روزه که به بهانۀ اسیر گرفتن 2 نفر صهیونیست به دست حزب الله، توسط رژیم صهیونستی شروع شد، صهیونیست ها در طول 33 روز بیش از صد کشته دادند، اما در گزارشی که خود تهیۀ کرده بودند بارها و بارها از به شکست در جنگ اقرار کرده اند؛ اما در علمیات طوفان در یک روز صدها صهیونیست کشته و اسیر شدند و این عمق شکست صهیونیست ها را آشکار می نماید. 
 عملیات طوفان الاقصی یک زلزلۀ ویرانگر برای صهیونیست های غاصب بود و
فلسطین برای اولین بار در تاریخ خود به جای دفاع منفلانه به سوی حملۀ غافلگیرانه رفت.
دشمن صهیونیست نژاد پرست که نه فقط دشمن مسلمانان بلکه دشمن بشریت است قصد دارد با تیلیغات رسانه ای دروغین جای ظالم و مظلوم و جلاد و شهید را عوض کند. اما باید بدانیم که تمام ساکنین رژیم صهیونیستی غاصب و شریک جرم این رژیم هستند. امام خامنه ای در این مورد فرموده اند:« اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است.
من قاطعانه می‌گویم: حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.»
امام خامنه ای طوفان الاقصی را زلزله ای ویرانگر برای صهیونیستها دانستند و افزودند:« من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.»
رژیم کودکش صهیونیستی که سابقۀ بیش از هفتاد ساله در کشتار فجیع مسلمانان بی گناه فلسطینی را در کارنامه ننگین و سیاه خود دارد، پس از شکست مفتضحانه از مجاهدان فلسطینی در حربه ای جدید به مظلوم نمایی روی آورده است و سعی می کند با جنگ رسانه ای جای ظالم و مظلوم را تغییر دهد. امام خامنه ای  در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح در این باره فرمودند:«دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته است.
هر چند رسانه‌های استکبار صهیونیست‌ها را در مظلوم‌نمایی کمک می‌کنند اما این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است.
حالا که مجاهدان فلسطینی محاصره را شکستند و مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیست‌ها رسیدند، این رژیم مظلوم است؟
رژیم صهیونیستی هر چه هست مظلوم نیست، غاصب هست، ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست بلکه ظالم است.
این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلم مضاعف خودش علیه خانه‌های مردم ادامه بدهد..»
حربۀ دیگر صهیونیستهای جنایت پیشه بعد از شکست های مفتضحانه متهم کردن دیگر کشور ها از جمله ایران در شکستشان می باشد. امام خامنه ای در سخنرانی خود در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح در این باره فرمودند:« البته ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند.»
امام خامنه ای در مورد فلسطین جملات بسیار مهم و تاریخی فرموده اند از جمله این جملات:
«قضیه فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است.
 ان‌شاالله ببینید و ببینیم که به زودی در قدس نمازجماعت خواهید خواند  .
رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» 
همۀ این سخنان ایشان که با محاسبات دقیق و حساب شده بیان شده و شرایط امروز صهیونیست ها، نشان می دهد که وعدۀ الهی بر نصرت حق نزدیک است و به زوری شاهد فروپاشی رژیم کودک کش و نژاد پرست صهیونیست خواهیم بود. الیس الصبح بقریب.
 

اذعان صهیونیست هاشکست اسرائیل از حماس

🔴اذعان رئیس ستاد کل ارتش "اسرائیل" به شکست در برابر مقاومت
 
فرمانده ارتش اسرائیل: نتوانستیم جلوی حمله حماس را بگیریم
 
فرمانده ارتش رژیم اسرائیل:
🔹ارتش اسرائیل موظف به حفظ امنیت هم‌وطنان ماست، ما شنبه در انجام این وظیفه خود در اطراف نوار غزه شکست خوردیم. 
 
🔹قطعاً از این شکست درس خواهیم گرفت و درباره آن تحقیق خواهیم کرد، اما اکنون هنوز جنگ ادامه دارد و وقت آن نرسیده است.
 
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
@BDON_SANSOR

تابلوی ورود حضرت حجت عج ممنوع

تابلوی ورود حضرت حجت (عج) ممنوع:                                                                                                                                                                                                                                                     آیا تا به حال به تابلوهایی که در بالای شهر ها و محله ها و خیابان ها زده ایم توجه کرده اید. تابلوهایی که با اعمال و رفتارمان نصب کرده ایم و گاه  با گفتار و پوشش مان ،گاه با کارهایمان این تابلوها را در بالای خانه هایمان زده ایم.

گاهی ما با رفتار و کردار و گفتارشان فریاد می زنیم امام زمان شما را نمی خواهیم؛ برخی در ملا عام فریاد می زنند برخی در خلوت.

هر کسی که مرتکب گناه می شود دارد فریاد می زند امام زمان شما را نمی خواهم  ؛یکی با نوع مدیریتش یکی با نوع پوشش خود یکی با ترک واجبات یکی با نپرداختن خمس و زکات ، یکی با ظاهر نامناسب خود، فریاد می زند امام زمان شما را نمی خواهم.

کسی که دنیا ،تمام زندگی اش شده دیگر در زندگی اش جایی برای امام زمان عجل الله فرجه باقی نگذاشته است ؛ بود و نبود امام برای او فرقی نمی کند و امامی که باطن و ظاهر همه برایشان آشکار است، می بینند که خیلی از مردم اصلا انتظار آمدن ایشان را نمی کشند  بلکه فریاد می زنند شما را نمی خواهیم و آقا نیایید ،چه حالی خواهد داشت و چه مظلومیت عظیمی دارند.

و این مظلومیت امام وقتی بیشتر نمایان می شود که بدانیم  منشا تمامی خیرات و برکاتی که به مردم می رسد ایشان هستند..

کاش اندکی از مظلومیت امام را درک کنیم و برای رفع این مظلومیت قدمی برداریم.    @ziaran1

۴ ذکر مهم در مشکلات و حوائج

تعجب امام صادق(علیه السلام) از چهارچیز
امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار چیز پناه نمی‌برد؟
در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبناالله و نعمالوکیل» پناه نمی‌برد. زیرا به تحقیق شنیدم که خداوند عزوجل به دنبال ذکر یادشده فرمود: پس (آن‌کسانی‌که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آن‌ها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زائد بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچ‌گونه بدی به آنان نرسید. و در شگفتم برای کسی‌که اندوهگین است، چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انّی کنت منالظالمین» پناه نمی‌برد. زیرا به تحقیق شنیدم که خداوند عزوجل به دنبال ذکر فوق فرمود: پس ما (یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده) از اندوه نجات دادیم و همین‌گونه مؤمنین را نجات می‌بخشیم .
و در شگفتم برای کسی‌که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «أفوض امری الیالله انالله بصیر بالعباد» پناه نمی‌برد. زیرا به تحقیق شنیدم که خداوند عزوجل به دنبال ذکر فوق فرمود: پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یادشده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت .
و در شگفتم برای کسی‌که طالب دنیا و زیبایی‌های دنیاست، چگونه به ذکر «ما شاءالله لا قوّة الا بالله» پناه نمی‌برد. زیرا به تحقیق شنیدم که خداوند عزوجل بعد از ذکر یادشده (از زبان مردی که فاقد نعمت‌های دنیوی بود، خطاب به مردی که از آن نعمت‌ها بهره‌مند بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می‌دانی، پس امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد... .               
 من لا یحضره‌الفقیه/4/392