آیت الله بافقی (ره):« ابن مهزیار برای دیدن و تشرف به محضر بقیه الله  20 سفر از اهواز حرکت و به مکه مشرف شد تا در سفر بیستم و سال بیستم ، مشرف به ملاقات حضرت شد و حال آنکه اگر به این قصد یک مرتبه به کربلا می آمد ، او  ( امام زمان عج )را  در  حرم حسینی زیارت می کرد.» ( کتاب عارفان کوی دوست ص 48) اللهم ارنی الطلعه الرشیده و الغره الحمیده . یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه .      یا صاحب الزمان در  سالروز آغاز امامتت  یاد تو هستیم تو هم برای ما دعا کن.

آیت الله بهجت رحمت الله علیه:

«کسانی که در خواب و بیداری تشرف حاصل کرده اند ، از آن حضرت شنیده اند که فرموده است : «برای تعجیل فرج من زیاد دعا کنید.»

«سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم ؛ زیرا ، دست مان به او نمی رسد وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود ، چه کسی او را می کشد ؟!

حاج محمد علی نشندی - رحمه ا... - هنگام تشرف به محضر حضرت صاحب-عجل ا...-  عرض می کند : مردم - دعای توسل می خوانند و در انتظار شما هستند ، و شما را می خواهند، و دوستان شما ناراحتند. حضرت می فرماید : «دوستان ما ناراحت نیستند »» .[1]

«حضرت غائب - عجل ا...- دارای بالاترین علوم است ، و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است ، با این همه ، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرف شده،فرموده است : برای من دعا کنید ....» [2]

آیت ا... بهجت دراین مورد فرموده اند :

«زمانی مرحوم شیخ ابراهیم حائری در مسجد کوفه معتکف بود، حضرت غایب - علیه السلام-  را در خواب دید . حضرت به او فرمود : این ها که در این جا معتکفند ، از خوبان و صلحا هستند ، ولی هر کدام حاجتی دارد : مال ، عیال ، خانه ، قضای دین ، رفع کسالت و مرض و ... ولی هیچ کس به فکر من نیست و برای ظهور و فرج من به طور جدی دعا نمی کند !

 

آیت الله بهجت (ره):

خداوند توفیق دهد به سوی امام زمان عج تیر پرتاب نکنیم.

 «راه خلاص از گرفتاری ها منحصر است به دعا کردن در خلوت برای فرج ولی عصر (عج) نه دعای همیشگی و لقلقه زبان و صرف گفتن «عجل فرجه» بلکه دعای با خلوص و صدق نیت و همراه با توبه»

آیا می شود امام زمان ( عجل الله) 400 میلیون یاور داشته باشد و ظهور نکند.

از گناه ها و به خاطر اعمال ما است که آن حضرت هزار سال است در بیابان ها در به در و خائف است»

 



1- در محضر آیت ا... بهجت 700نکته

2- در محضر آیت ا... بهجت 700نکته