اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

نکته ای بسیار مهم

نکته مهم قرانی  در اهمیت زندگی شاکرانه:            نکته اول:خدا در آیه 66 زمر دو چیز از ما خواسته : بل اللَّهَ فَاعْبُدْ وَکُنْ مِنَ الشَّاکِرِینَ. بلکه تنها خدا را پرستش کن و از شکر گزاران (نعمت الهی) باش.                               نکته دوم در آیه 17 سوره اعراف نشانه پیروی از شیطان شاکر نبودن است تمام تلاش شیطان برای این است که ما شکر گزار نباشیم     ثمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَیْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شَاکِرِینَ. آن گاه از پیش روی و از پشت سر و طرف راست و چپ آنان در می‌آیم (و هر یک از قوای عامله و ادراکی آنها را به میل باطل می‌کشم)، و بیشتر آنان را شکر گزار نعمتت نخواهی یافت.    ziarani1.blog.ir

شعر چادر کوثر

خاک بودیم ،باحب حسین زر شده ایم
 با عشق علی از همه برتر شدیم
 گمراه بودیم حسین دست ما را بگرفت
هرچه بودیم ولی عاشق اصغر شدیم
  ظلمت بودیم نور علی ما را روشن کرد
ما هدایت به دست اکبر شده‌ایم
امواج دنیا ما را با خود برده بود
 ما به ساحل با چادر کوثر شده‌ایم
شیطان نسخه ما را بد پیچیده بود
  ماشفاعت با دست حیدر شده‌ایم
 گم بودیم حضرت زهرا ما را پیدا کرد
 با دعایش ما به راه پیمبر شده ایم

یادداشت ایران متحد

باسمه تعالی

یادداشت با موضوع ایران متحد در آیینه جمهوری اسلامی ایران

ایران کشوری بی مانند در جهان است ؛این بی مانندی فقط در امور مثبت مانند داشتن ذخایر بزرگ انرژی و داشتن جایگاه جغرافیایی استثنایی  نیست ، بلکه در تجزیه شدن هم ایران بی نظیر است. هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران، کوچک نشده است ، ایران کنونی حدود سی درصد ایران بزرگ، با نام «ایران زمین» است. همیشه چشم طمع دشمنان به قسمتی از خاک ایران بوده است و  کشورهای زیادی با توطئۀ بیگانگان و بی کفایتی حاکمان،  ازخاک ایران جدا شده و تبدیل به یک کشور شده اند، که اخرین آن بحرین بود که با بی لیاقتی و ضعف محمد رضا شاه پهلوی، از ایران جدا شد. ارمنستان ،گرجستان، داغستان، افغانستان ،ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و برخی کشورهای دیگر زمانی جزء ایران بودند. «ایران زمین» قبلی حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع مساحت داشت ؛یعنی حدود سه برابر ایران کنونی. دسیسه ها و ترفندهای بیگانگان از جمله انگلیس و شوروی و سستی پادشاهان میهن فروش ، بخش های زیادی از این سرزمین کهن را در طول فاصله 200 سال گذشته از ایران بزرگ جدا نموده است.

واضح است که دشمن، هیچگاه ایران متحد را تحمل نمی کند و بر نمی تابد و نقشه پلیدش این است که ایران را تجزیه کند و به کشورهای کوچکتر و ضعیف تر تبدیل نماید ؛ همانطور که در سودان و کره و برخی کشورهای دیگر این نقشه را پیاده کرد، که یکی از دستمایه های مهم دشمن برای این کار اختلاف افکنی بین اقوام ایرانی است.

ایران متحد و قوی که با در کنار هم قرار گرفتن کنار هم و در آیینۀ جمهوری اسلامی رقم می خورد.همه اقوام ایرانی محترم و عزیز هستند؛  درطول هشت سال دفاع مقدس اقوام مختلف ایرانی با قرار گرفتن در کنار هم ،شرق و غرق عالم را مغلوب خود کردند که  دشمنان از این تجربه بزرگ وحشت کرده اند و نگران اتحاد اقوام ایرانی هستند و حقیقت هم همین است که هر چه این اتحاد بین اقوام ایرانی بیشتر باشد ، ایران قوی تر خواهد شد. همانطور که باکری ها ، همت ها ، چمران ها ، جهان آراها ، خرازی ها، بابایی ها، شیرودی و کشوری ها دست به دست هم دادند و در برابر شرق وغرب مستکبرو ظالم ایستادند، امروز هم با اتحاد اقوام ایرانی در قالب جمهوری اسلامی، ایران  روز به روز قوی تر و قوی تر می شود. امری که بر دشمن استعمارگر سنگین است و تلاش می کند با بهانه های مختلف از گرانی و تورم گرفته تا حجاب این اتحاد را سست کند .

با همه اینها ایران هنوز هم  سرزمین بزرگی است که بزرگترین آرمانها را به وسیله بزرگترین انسان ها دنبال می کند. بزرگانی مثل حاج قاسم سلیمانی که ایران را در دید جهانیان بزرگ کردند و نقشه های شوم دشمنان را علیه ایران عزیز نقش بر آب نمودند.

ایران اسلامی هنوز هم برای دشمنان هراس انگیز است ، زیرا ایران متحد و بزرگ ،خاری بزرگ در چشم دشمنان انسانیت و بشریت است . ایران متحد و قوی با آرمانها و معارف عظیم اسلام در هم امیخته و در حال دستیابی به والاترین قله های پیشرفت مادی و معنوی می باشد و ایران قوی و متحد، مقدمۀ  تشکیل جامعۀ اسلامی و تشکیل جامعۀ اسلامی ، مقدمه ساز تمدن عظیم اسلامی خواهد بود و ان شاالله به زودی آمادۀ طلوع حورشید ولایت عظما خواهد شد.

 محمدی زیارانی

 

شعر راز خلقت

🌷راز خلقت🌷
راز خلقت عالم بین  تابه محنت نروی   
     قدر خود گر بشناسی ،بی قیمت نروی

ابرو باد و مه و خورشید و فلک در کارند  
   تا خدا را بشناسی و به غفلت نروی

این همه نقش و نگار و همه زیبایی دشت  
  تا به نوری برسی  وبه ظلمت نروی 

این محیطی که خداخلق نموده به کمال 
      تا به عزت برسی و ره به ذلت نروی

 این همه رنگ به گلها زدل خاک زمین  
    تا  خدایی بشوی و ره  شهوت نروی

    زیبایی کوه و رود وهمه دریای عمیق
     تا به بالا بروی و سوی شقوت نروی

این همه خلقت او امانتی است بس عظیم   
     شاید که هوشیار شوی و به نقمت نروی

این جهان هدیه ای از جانب حق می باشد
   تا که رحمت بشناسی و به زحمت نروی
 
جمله خلقت عالم در پی حق می رود 
      خوب عالم را ببین تا که به ظلمت نروی

این همه خلقت حق همه در خدمت توست   
 خوب خلقت را ببین تاراه حسرت نروی

محمدی زیارانی

شعر حضرت زهرا سلام الله علیها

عالم هستی همه تلالو وجود تو 
ملائک ارض و سما منتظر جود تو
 یا علی گفتی و با علی عشق آغاز شد 
با نگاهت راه  عرفان خدایی باز شد 
قدر و  قبر شما همه یک راز شد
 لیله قدری و ما ادراک ابراز شد صاحب هل اتی و راوی کسایی تو
 کوثری بی نظیر همسری داری تو
راضیه ،مرضیه، بتول طاهایی 
عجیب نیست اسوه بقیه اللهی
 نام تو قفلهای بسته را وا کرد
نام تو در عالم چه بسیار غوغا کرد
 نام تو اسم اعظم است بی بی 
 کاشف کرب نبی و علی بودی 
ام  ابیها آینه بی نظیر هستی تو
ای راز وجود نبی و علی هستی تو

شیرین ترین قیمت زندگی پس از زندگی

شاید شیرین ترین قسمت برنامه زندگی پس از زندگی قسمت امروز 23 فروردین بود  که از عالم دیگر ، مژده به ظهور امام زمان  عجل الله فرجه الشریف در  زمان ما دادند.  پیام این قسمت هم این بود : کمک به فقرا به نیت امام زمان (عج) و دعای مضطرانه برای ظهور ایشان. ان شا الله در شب 23 ماه رمضان  ظهور حضرت را از خداوند با تمام وجود مسألت نماییم.   اللهم عجل لولیک الفرج ziarani1.blog.ir

یادداشت مسجد و پیشگیری از وقوع جرم

باسمه تعالی

یادداشت با موضوع مسجد و پیشگیری از وقوع جرم

نقش مسجد در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم و تأثیر گذار می باشد. هر چه مساجد یک شهر شلوغ تر باشند ،دادگاه های آن شهر، خلوت تر خواهند بود . زیرا خاصیت مسجد کاهش جرم و درگیری است. مسجد محل آرامش، صفا ، صمیمیت و ارتباط با خداست خدایی که منبع آرامش در هستی است. افرادی که اهل مسجدند به واسطۀ ارامشی که در مسجد کسب می کنند،کمتر اهل درگیری و نزاع و جرم هستند.  یک فرد مسجدی معمولا فردی آگاه ، اهل رعایت واجبات و ترک گناهان و رعایت حق الناس است  و در نتیجه معمولا دچار نزاع و جرم نمی گردد. اکثر افراد مجرم اهل مسجد و نماز نیستند و به علت دوری از دستورات خدا و نداشتن آگاهی و  آرامش ، دچار خطا شده و به انحراف کشیده شده اند.

نماز طبق آیۀ شریفه 45 سورۀ عنکبوت :« إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ»همانا نماز انسان را از کار زشت و ناپسند باز میدارد . البته زشتی و ناپسندی در این آیه مراتب دارد و هر که در رتبۀ خود با نماز، از بدی دور می شود .

« امام صادق علیه السلام می فرمایند: «مَنْ اَحَبَّ اَنْ یَعْلَمَ اَقُبِلَتْ صَلاتُهُ اَمْ لَمْ تُقْبَلْ، فَلْیَنْظُرْ هَلْ مَنَـعَتْهُ صَلاتُهُ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ؟ فَبِقَدْرِ ما مَنَـعَتْهُ قُبِلَتْ مِنْهُ؛

کسى که دوست دارد بداند نمازش قبول شده یا نه؟ باید ببیند آیا نمازش او را از زشتى ها و ناپاکى ها دور کرده است یا خیر؟ به همان اندازه که دور کرده، قبول شده است.» یعنی میزان قبولی نماز بستگی دارد به میزان حضور قلب در نماز؛ یعنی هر چه حضور قلب در نماز بیشتر باشد، بازدارندگی نماز از گناه نیز مؤثرتر خواهد بود.»

اگر انسان به حقیقت نماز برسد ، نماز از اثرگذاری بالایی برخوردار می شود و باعث بازدارندگی نمازگزار از بدیها و پیشگیری از وقوع جرم می شود.اقامۀ نماز علاوه بر اینکه باعث دور شدن افراد از زشتی ها می شود ، صمیمیت را نیز در بین مؤمنان افزایش می دهد و باعث کاهش تنش ها و استرس و اضطراب و در نتیجه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تخلفات و جرائم می گردد و آرامش را برای فرد و اجتماع به ارمغان می آورد.

مسجد کانون نماز و ارتباط با مؤمنان است و نماز و مؤمن بازدارندۀ از زشتی ها هستند ، در نتیجه خاصیت مسجد پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم است. مؤمن آینه مؤمن و دلسوز اوست و با نهی از منکر ،مانع از ورود دیگران به جرم می شود ، پس ارتباط با بهترین افراد جامعه که در مسجد گرد هم می آیند خود باعث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم خواهد شد.

باید تلاش کرد مساجد را پر کرد زیرا که به فرمودۀ امام خمینی (ره) مساجد سنگر هستند ، البته مساجد هم در جنگ سخت سنگرند و هم در جنگ نرم و نتیجۀ حضور پر رنگ و با شکوه مردم و به ویژه جوانان در مساجد،پیشگیری از وقوع جرم وکاهش درگیری ، نزاع و جرائم خواهد بود.

مسجد یعنی ارتباط با حقیقت هستی   یعنی بدان صاحب چه گوهری هستی

هر چه مسجد شود با جوان پر رونق       یعنی کاهش جرم و جنایت و مستی

محمدی زیارانی