اعتقادی مذهبی

مقالات و مطالب اعتقادی ،مذهبی ،شهدا و...

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ریشه اعتراضات در امریکا از منظر قران

ریشه حوادث آمریکا از منظر قران:
 
وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ. " قسمتی از آیه ۱۷۹ سوره بقره
 
ای عاقلان، حکم قصاص برای حفظ حیات شماست تا مگر (از قتل یکدیگر) بپرهیزید. 
اگر طبق آیه قران در برابر قتل یک سیاهپوست بی گناه ،    قاتل نژاد پرست قصاص می شد ریشه نژادپرستی از بین رفته و دیگر این همه سیاهپوست مظلوم کشته نمی شدند و این اوج جاهلیت مدرن مدعیان روشن فکری است که با دید به اصطلاح انسان محوری تیشه بر ریشه انسانیت می زنند.
http://ziarani1.blog.ir/

عالم مجهز به دوربین مدار بسته خداست

حکمتانه: 
۱.همانطور که در جاده های  یکنواخت برای پیش گیری از به خواب رفتن رانندگان، جاده ها را با ایجاد ناهمواری از یکنواختی خارج می کنند، خداوند متعال هم برای به خواب غفلت نرفتن ما و به خاطر شدت محبت به ما ،گاهی مشکلاتی در زندگی ما قرار می دهد که البته آن مشکلات هم نتیجه اعمال خود ماست.
۲. هنر عرفا این است که دروبین های متعدد خدا را که هستند و ما نمی بینیم می بینند و هنر بازیگران این است که دوربین هایی که هستند را نمی بینند.
۳. در جاده ها جلوی دوربین های کنترل سرعت همه مواظب  سرعت خود هستند تا جریمه نشوند، عالم مجهز به دوربین های مدار بسته خداست، مراقب و مواظب باشیم که جریمه ندیدن این دوربین ها جهنم است. 
http://ziarani1.blog.ir/                        وبلاگ زیارانی

نه تل آویو نه کابل جانم فدای آمریکاصدای مردم معترض آمریکایی

💢 اسپوتنیک: «نه تل‌آویو، نه کابل، نه بغداد، جانم فدای امریکا»
 
◾️خبرگزاری روسی اسپوتنیک در تحلیلی نوشت: 
🔸 از برخورد پلیس با شهروندان گرفته تا برخورد با خبرنگاران، همه نشان از آن دارد که هیأت حاکمه امریکا تلاش دارد که هم شهروندان و هم صدای رسانه‌ها را خفه کند.
 
🔸 طبق گزارش خود رسانه‌های امریکا، روزانه صدها هزار امریکایی در مقابل مدارس دولتی و دینی صف می‌کشند تا بلکه یک وعده غذای گرم گیرشان بیاید. در مقابل، هیأت حاکمه امریکا بیش از هشت هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه جهت تقویت حضور بنگاه‌های اقتصادی و تقویت ثروتمندان هزینه می‌کند تا میلیاردرهای امریکایی میلیاردرتر شوند.
 
🔸 اعتراضاتی که امروزه شاهدیم، در واقع اعتراض ده‌ها میلیون امریکایی است که نان خود را از دست داده‌اند و می‌بینند دولتشان هزاران میلیارد دلار برای دخالت در امور کشورهای دیگر هزینه می‌کند.
 
کانال رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء:
http://sapp.ir/alnujaba

در دیدار آیت الله بهجت ره و امام خامنه ای چه گذشت

🗓 سه‌شنبه ١٣ خرداد ماه ١٣٩٩
 
#اینگونه_بود ...
🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره:
 
▫️ توی همه این سال‌ها یکی‌دو بار بیشتر نگفت «من»؛
▫️ یک بارش وقتی بود که امام خمینی قدس‌سره از دنیا رفته بود؛ رهبر معظم انقلاب آمد و از سنگینی بار امانتی که دستش داده‌اند، حرف زد.
▫️ آیت‌الله بهجت بعد از چند لحظه سکوت، سر بلند کرد و گفت: «الحمدلله شما به مبانی مستحضرید. اگر به آنچه می‌رسید، طبق موازین عمل کنید، «من» ملتزمم که شما را تنها نگذارند.»
 
📚 به شیوه باران، ص۵٧
 
🌐 جهت تهیه و دانلود نسخه الکترونیکی کتاب #به_شیوه_باران و دیگر کتاب‌های مرکز در #طاقچه به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🛒 https://taaghche.com/filter?filter-publisher=871
 
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره
✅ @bahjat_ir

عاقبت گوش کردن به موسیقی

‍ روایتی از مسعدة بن زیاد نقل شده که سند آن هم خوب است. نقل می کند که در مجلس حضرت صادق علیه السلام جمعیتی نشسته بودند. ما هم محضر آن حضرت نشستیم، تا هم چشم ما از نظر کردن به امام استفاده ببرد؛ هم خودمان؛ چون نظر کردن به شخص متقی، ثواب دارد. شخصی وارد شد و گفت: «من از دوستان و علاقه مندان شما هستم. دستشویی ما آن طرف خانه است و همسایة ما بسیاری اوقات به ساز و آواز و رقص مشغول است وقتی به دستشویی می روم، از صدای ساز و آواز خوشم می آید و یک خرده بیشتر می نشینم گوش می دهم. چطور است؟آیا اشکالی دارد؟ حضرت فرمودند: «مگر این آیه شریفه را نخوانده ای که: «إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلا؟» (اسراء:27.)
خداوند می فرماید: از گوش‌های تو هم سؤال می شود که چرا گوش کردی؟ از چشم‌های تو هم می پرسند که چرا به نامحرم نگاه کردی؟ چرا چشم چرانی کردی؟ عجب! انسان باید جواب‌گوی همه این‌ها باشد؟ عرض کرد: «یا بن رسول الله! مثل اینکه من این آیه را اصلاً نشنیده بودم».
 
238/خ/96
 کانال رسمی آیت الله ناصری 
@Naseri_ir

علت اختلاف در اعلام عید فطر

🔻اختلاف در احراز و اعلام عید فطر بر اساس تفاوت در مبنای فقهی فقهای معظم است.
.
🔻نیم نگاهی به برخی از مبنای علمی مراجع معظم تقلید در احراز و اثبات اول ماه
 
🔵 مبنای یکم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات عظام امام‌خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، بهجت(ره)، سیستانی، شبیری‌زنجانی، مکارم‌شیرازی، جوادی آملی، سبحانی تبریزی و...)
 
🔵 مبنای دوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترک‌اند» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی)
 
🔵 مبنای سوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» (مبنای فقهی حضرات آیات عظام خوئی(ره)، تبریزی(ره)، لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، محمّداسحاق فیّاض)
 
🔵 مبنای چهارم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطه‌ای برای همۀ نقاط زمین» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی بشیرحسین نجفی)
 
🔵 مبنای پنجم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)
 
🔵 مبنای ششم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکند' (مبنای فقهی آیات عظام فاضل لنکرانی ره، نوری همدانی، سید کاظم حائری)
 
 لذا اختلاف در حلول ماه رمضان یا شوال بر مبنای علمی است که در نظرات علمی کاملا عادی و مرسوم است.
.
قاعدتا مساله دیدن ماه، تقلیدی نیست اما مساله رویت هلال ماه باید بر مبنای مرجع تقلید خود باشد ولی چنانچه به هر شکل ممکن، از جمله گواه دو عادل یا اعلام مرجع زیگر حلول ماه. برایش احراز شود باید بدان عمل کند.
.
 تا‌کنون. برای حضرات آیات عظام مقام معظم رهبری. نوری همدانی ، مکارم شیرازی وحید خراسانی و علوی گرگانی و گروهی دیگر از فقهای بزرگوار. حلول ماه شوال در شامگاه شنبه سوم خرداد محرز شده و  روز یکشنبه را بر اساس مبنای فقهی خودشان عید اعلام کرده اند.
 البته تا. این لحظه حضرات آیات سیستانی، شبیری زنجانی و صافی گلپایگانی  که مبنای فقهی آنها متفاوت است  روز یکشنبه را سی ام رمضان اعلام کرده اند
 
پ ن ۱ : با توضیحاتی که گفته شد در این موضوع، بحث اعتماد یا عدم اعتماد نیست، بحث بر سر تفاوت مبنای فقهیست وگرنه گروه دوم یقین دارند که گروه اول  یقینا با چشم مسلح، دیدن ماه بر آنها ثابت شده، اما مبانی آنها برای اعلام عید متفاوت است.
 
پ ن ۲: کسانی که با مباحث علوم انسانی آشنا هستند میدانند که الزاما بحث و گفتگو باعث یکی شدن نظرات نمیشود.
 
پ ن ۳: در این موضوع، مقام معظم رهبری و هیچکدام از مراجع معظم تقلید حُکم نکرده اند و لذا پیروی از نظر هر مرجع تقلید انشاالله مورد رضایت پروردگار خواهد بود( حُکم دادن با فتوا دادن و نظر دادن متفاوت است و تاکید میکنیم که هیچ بزرگواری ، حتی مقام معظم رهبری تا این ساعت در این‌مورد حکم نداده اند، برای مطالعه بیشتر در مورد کلمه حُکم و آثار آن به منابع معتبر مراجعه فرمایید)
🆔 @Radiomaaref

وداع باماه رمضان . عید فطر

🔹️محاسبه خویش در پایان ماه رمضان و در آستانه عید فطر
 
🔻مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال با اشک و سوز توصیه می‌کند که در عصر روز آخر ماه صیام، چه خوب است که سالکین به مکان خلوتی بروند و مانند مصیبت زدگان بر خاک بنشینند و به افق خورشید که خبر از آخرین لحظات غروب این میهمان عزیز می‌دهد بنگرند و به محاسبه خود در این ماه گران‏قدر بپردازند؛ که چگونه به برکت این میهمان، در بارگاه ضیافت الهی بار داده شدند و چگونه اکنون خارج می‌شوند و تا چه حد قدر این نعمت را پاس داشته‌اند و حریم میهمان الهی را حفظ کرده‌اند؟
 
▫️همچنین در پایان روز نیز که لحظه بسته شدن نامه اعمال در ماه مبارک است، در اضطراب و تشویش باشد که چگونه اعمال او به محضر امام عصر(عج) عرضه می‌شود، و با اشک و سوز دست توسّل به محضر مبارکش بلند کند؛ تا بلکه نواقص او را با رأفت و رحمت در پیشگاه حق جبران نمایند و اعمال او را بدون کاستی به محضر پروردگار عرضه کنند و طومار او جزو روزه‌داران حقیقی بسته شود.
 
▫️لذا جمال‌السالکین در مراقبات توصیه می‌نمایند که بهتر است در هنگام غروب آفتابِ روز آخر ماه صیام، تا هنگام مغرب در سجده باشد و اذکار استغفاری را زمزمه کند و اشک بریزد تا ماه رمضان او با سجده و شکم گرسنه که بهترین حالات عبد است خاتمه یابد. و در این حال به عید اعظم الهی وارد شود تا در خانه کرم و جلالت حضرتش بار یابد.
 
▫️سالک در این لحظات از محضر مبارک ولی عصر(عج) تقاضا کند که اعمال او را به امانت بپذیرند و هم ایشان به درگاه حق عرضه نمایند تا نواقص آن به کرم مولایمان جبران شود.
 
▫️همچنین به یاد کلام رسول اکرم(ص) بیفتد که در شب اول این ماه عزیز فرمود: «خداوند نیامرزد کسی را که از ماه رمضان خارج شود و هنوز در نامه عمل او گناهی ثبت است و مورد مغفرت الهی واقع نشده است.»
 
🔺و انسان در این حال مضطربانه آیه‏ "أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ" را بخواند و بر سوء حال خود بگرید و از خداوند طلب رفع غم نماید.
 
👈 به نقل از کتاب ادب حضور، دفتر سوم
 
☑️ کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi