سوئیس بهشت زندگی واقعیت یا سراب؟

مرد نابینایی که همسرش هر شب از زیبایی اش برای او تعریف می کرد یک شب مرد خسته شد و گفت تو اگر واقعا این همه که می گویی زیبا بودی چشم دارها با تو ازدواج می کردند و نصیب من نمی شدی.

 نمی توان منکر برخی نکات مثبت در کشورهای مختلف شد اما نرخ بالای خود کشی و مهاجرت خود گویای خیلی از چیز هاست.

 عده ای غرب زده در کشور مدام بر طبل غربزدگی می کوبند و از غرب تعریف می کنند اما جالب است از بهشت غرب بیستر بدانید:

۱.مردم سوئیس با هزینه‌های بالای زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ قیمت بالای مواد غذایی و مسکن هزینه‌های زندگی روزمره را بالا برده است. بیمه‌ی سلامتی خصوصی اجباری هم بر هزینه‌ها می‌افزاید. گزارش‌های اخیر زوریخ و ژنو را از نظر هزینه‌های زندگی دو تا از گران‌ترین شهر‌های جهان معرفی کرده‌اند و در سوییس از هر ۱۳ نفر ، یک نفر زیر خط فقر است.

۲.  ۲۲ در صد دختران نوجوان مورد تعرض قرار گرفته اند. مشکل روزافزون مواد مخدر و گسترش پیامدهای نامطلوب ان مانند دزدی، فحشاء و فساد جنسی در شهرهای بزرگ سوئیس بیش از هر چیز بخش‌های اقتصادی این کشور را نگران کرده است. 

۳. سوییس از کشور های صادر کننده سلاح به ویژه به عربستان بوده است یعنی با یک واسطه قاتل کودکان بی گناه یمن می باشند. 

۴.اکثریت زنان سوئیس احساس می‌کنند که در زمینه مشاغل و پست‌های اجتماعی و سیاسی مورد تبعیض واقع می‌شوند. تحقیقات مجله بوند نشان می‌دهد 92 درصد زنان دستمزد کمتری نسبت به مردان دریافت می‌کند و 85 درصد نیز بر این باورند که جنسیت آنان اثرات منفی بر شغل آنها دارد.

۵.در هیچ کشوری به اندازه سوئیس نوجوانان ۱۵ ساله تجربه استعمال ماری‌جوانا (علف یا گراس) را نداشته‌اند. ۲۹ درصد پسران و ۱۹ درصد دختران در این سن گفته‌اند که دست‌کم یک بار این مخدر را مصرف کرده‌اند. 

۶.مردم سوئیس نسبت به دیگر کشورهای اروپا همچون نروژ، سوئد و انگلیس نرخ خودکشی بالاتری دارند.  در سال ۲۰۰۷، ۱۴٫۳ خودکشی در هر ۱۰۰٬۰۰۰ تن در این کشور ثبت شد که این رقم در سال ۱۹۸۴، ۲۲ تن بود.

خودکشی کمکی از ۱۹۴۱ تاکنون قانونی بوده؛  که باعث شده سوئیس یکی از مقاصد "گردشگران خودکشی" شناخته شود.

۷. حدود ۱۰ درصد مردم سوییس در خارج از کشور خود زندگی می کنند اگر سوییس بهشت زندگی است چرا درصد بالایی از مردم این کشور مهاجرت کرده اند. 

http://ziarani1.blog.ir/