دو تصویر از نگاه انسانی و غیر انسانی به مهاجران در آمریکا و ایران:

۱. برخورد غیر انسانی با مهاجران در آمریکا:

مقام‌های اداره مهاجرت و مرزبانی آمریکا می‌گویند اردوگاه‌های مرزی نگه‌داری از مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک اشباع و چندین برابر ظرفیت خود زندانی پذیرفته‌اند و با توجه به بهتر شدن دمای هوا و ادامه ورود مهاجران ممکن است هر لحظه فاجعه انسانی و بهداشتی در این مراکز روی دهد.

 کمیسر اداره مرزبانی و گمرک آمریکا تاکید کرده با توجه به وضعیت بسیار فشرده اردوگاه‌های ‌مرزی و تراکم بالای بازداشت‌شدگان در آنها "حالا موضوع فقط بحث زمان است و تراژدی ممکن است هر لحظه در یکی از این اردوگاه‌ها" روی دهد.

قوانین مهاجرت درایالات متحده روز به روزمحدودترمی گردند. مهاجران ازترس رویدادهای جنایی و خشونت فرار می کنند، اما در ایالات متحده با آنان به عنوان مجرم برخورد می شود.


تصاویر ده کودکی که با داد و فریاد و گلوهای بغض کرده پدر و مادر خود را صدا می کنند، در سرتاسر جهان منتشر گردید. این تصاویر که ، در یکی از ساختمان های محافظت مرزی ایالات متحده فیلمبرداری شده اند و کودکانی را نشان می دهند که جدا از پدر و مادر شان در آنجا نگهداری می شوند. 

تاکنون حداقل ۴ کودک به علت جدا کردن آنان از والدینشان جان خود را از دست داده اند و این یک فاجعه بزرگ و غمبار است که دولت آمریکا مسوول به وجود آمدن آن می باشد. 

******                                               *******

۲.برخورد انسانی و اسلامی ایران با مهاجران:

همواره در کشورمان تلاش شده که کرامت انسانی و حرمت اتباع بیگانه حفظ شود؛ آنها می‌توانند از خدمات عمومی مانند آموزش برخوردار شوند و شاهد همسفرگی مردم ایران و افغانستان هستیم.


 ما در ایران برای اتباع بیگانه اردوگاه در نظر نگرفته‌ایم و افغان‌ها می‌توانند در همه جای ایران زندگی کنند و تمام خدمات را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از یک میلیون افغان مهاجر در کشورمان زندگی می‌کنند و سه میلیون افغان به صورت غیرمجاز در ایران سکونت دارند.


دستورات اخیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر حفظ حرمت انسانی و کرامت اتباع تاکید دارد و آنها بدون مدرک می‌توانند برای آموزش ثبت نام کنند.

 برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان تلاش می‌کنند که مهاجران را یا عودت دهند یا برسر آنها معامله کنند و به همین علت از ترکیه باج‌خواهی می کنند. ایران هیچ امتیازی از افغانستان بابت ارائه امکانات به افغان‌ها نگرفته است و ما حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز از افغان‌ها میزبانی کردیم.

 ما برای بیمه، درمان و آموزش اتباع افغان هزینه می‌دهیم و آنها می توانند حتی در دانشگاه هم تحصیل نمایند.

http://ziarani1.blog.ir/