چه زیباست شهادت در راه خدا و چه زیباست جهاد در راه خدا و چه زیباست که انسان روز قیامت کنار خداوند باشد! الآن که این راه را در پیش دارم، خیلی خوشحال هستم و این مرگ را از عسل، شیرین تر میدانم. بنده حقیر با دیدی باز به جبهه ها میروم تا هیچ وقت این منافقین کوردل فکر نکنند که من کورکورانه به طرف جبهه ها حرکت کردم و کورکورانه شهادت را پذیرفتم؛ من تمام مسأله ها را، سنجیدم و فکر کردم و بعد انتخاب کردم. بر همگی ما واجب است که اسلام و قرآن را تنها نگذاریم و تا سرحد جانمان از قرآن دفاع کنیم. اسلام به سختی به دست ما رسید... وباید در راه حفظ اسلام، جان داد و اسلام را با خون و جان، نگه داشت. به نماز اهمیت دهید و در نماز جماعت و دعای کمیل و دعای توسل و راهپیمایی و سخنرانیها شرکت کنید که ما هر چه داریم از نماز است.

شهید بهیار اکبری بیست و چهارم تیر ۱۳۶۷، در شیخ‌محمد عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای شهر زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش تمیزالله نیز به شهادت رسیده است. " خط سرخ" هدیه به روح مطهرشان "صلوات