باسمه تعالی

یادداشت با موضوع ایران متحد در آیینه جمهوری اسلامی ایران

ایران کشوری بی مانند در جهان است ؛این بی مانندی فقط در امور مثبت مانند داشتن ذخایر بزرگ انرژی و داشتن جایگاه جغرافیایی استثنایی  نیست ، بلکه در تجزیه شدن هم ایران بی نظیر است. هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران، کوچک نشده است ، ایران کنونی حدود سی درصد ایران بزرگ، با نام «ایران زمین» است. همیشه چشم طمع دشمنان به قسمتی از خاک ایران بوده است و  کشورهای زیادی با توطئۀ بیگانگان و بی کفایتی حاکمان،  ازخاک ایران جدا شده و تبدیل به یک کشور شده اند، که اخرین آن بحرین بود که با بی لیاقتی و ضعف محمد رضا شاه پهلوی، از ایران جدا شد. ارمنستان ،گرجستان، داغستان، افغانستان ،ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و برخی کشورهای دیگر زمانی جزء ایران بودند. «ایران زمین» قبلی حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع مساحت داشت ؛یعنی حدود سه برابر ایران کنونی. دسیسه ها و ترفندهای بیگانگان از جمله انگلیس و شوروی و سستی پادشاهان میهن فروش ، بخش های زیادی از این سرزمین کهن را در طول فاصله 200 سال گذشته از ایران بزرگ جدا نموده است.

واضح است که دشمن، هیچگاه ایران متحد را تحمل نمی کند و بر نمی تابد و نقشه پلیدش این است که ایران را تجزیه کند و به کشورهای کوچکتر و ضعیف تر تبدیل نماید ؛ همانطور که در سودان و کره و برخی کشورهای دیگر این نقشه را پیاده کرد، که یکی از دستمایه های مهم دشمن برای این کار اختلاف افکنی بین اقوام ایرانی است.

ایران متحد و قوی که با در کنار هم قرار گرفتن کنار هم و در آیینۀ جمهوری اسلامی رقم می خورد.همه اقوام ایرانی محترم و عزیز هستند؛  درطول هشت سال دفاع مقدس اقوام مختلف ایرانی با قرار گرفتن در کنار هم ،شرق و غرق عالم را مغلوب خود کردند که  دشمنان از این تجربه بزرگ وحشت کرده اند و نگران اتحاد اقوام ایرانی هستند و حقیقت هم همین است که هر چه این اتحاد بین اقوام ایرانی بیشتر باشد ، ایران قوی تر خواهد شد. همانطور که باکری ها ، همت ها ، چمران ها ، جهان آراها ، خرازی ها، بابایی ها، شیرودی و کشوری ها دست به دست هم دادند و در برابر شرق وغرب مستکبرو ظالم ایستادند، امروز هم با اتحاد اقوام ایرانی در قالب جمهوری اسلامی، ایران  روز به روز قوی تر و قوی تر می شود. امری که بر دشمن استعمارگر سنگین است و تلاش می کند با بهانه های مختلف از گرانی و تورم گرفته تا حجاب این اتحاد را سست کند .

با همه اینها ایران هنوز هم  سرزمین بزرگی است که بزرگترین آرمانها را به وسیله بزرگترین انسان ها دنبال می کند. بزرگانی مثل حاج قاسم سلیمانی که ایران را در دید جهانیان بزرگ کردند و نقشه های شوم دشمنان را علیه ایران عزیز نقش بر آب نمودند.

ایران اسلامی هنوز هم برای دشمنان هراس انگیز است ، زیرا ایران متحد و بزرگ ،خاری بزرگ در چشم دشمنان انسانیت و بشریت است . ایران متحد و قوی با آرمانها و معارف عظیم اسلام در هم امیخته و در حال دستیابی به والاترین قله های پیشرفت مادی و معنوی می باشد و ایران قوی و متحد، مقدمۀ  تشکیل جامعۀ اسلامی و تشکیل جامعۀ اسلامی ، مقدمه ساز تمدن عظیم اسلامی خواهد بود و ان شاالله به زودی آمادۀ طلوع حورشید ولایت عظما خواهد شد.

 محمدی زیارانی