دو نکته درباره مرگ هنری کیسینجر:
1. کیسینجر یک متفکر و سیاسمتدار بزرگ بود اما متفکر و سیاستمدار شیطانی. واضح است که افراد کودنی مانند بایدن هیچگاه بدون مشاورانی مانند کیسینجر قادر به انجام جنایات بزرگ نخواهند بود.همانند هامان در حکومت فرعون که طراح و متفکر سیاست های شیطانی فرعون بود. کیسینجر را معمار سیاست خارجه آمریکا در قرن گذشته و از بنیان‌گذاران اصلی ماشین جنگی آمریکا قلمداد می‌کنند . باید بدانیم کیسینجر قاتل صدها هزار انسان بی گناه در جهان بوده است که تعداد کشته شدگان تا سه میلون نفر نیز گفته شده است. جملۀ یک نمایندۀ کنگرۀ آمریکا به مناسبت مرگ کیسینجر خواندنی است:
«گرامی میدارم تمام زندگی‌هایی که هنری کیسینجر با خشونت وحشتناکی که در کشورهایی مانند شیلی، ویتنام، آرژانتین، تیمور شرقی، کامبوج و بنگلادش به راه انداخت، نابود کرد. من هرگز نفهمیدم چرا مردم به او احترام می‌گذارند. من او را هرگز نمی‌بخشم و فراموش نمی‌کنم.»
2. کیسینجر 100 سال عمر کرد او که تقریبا هم سن مرحوم جلال آل احمد بود 54 سال بعد از جلال درگذشت. جالب است افراد شیطانی مثل کیسینجر یا ملکۀ انگلیس که با مکیدن خون بی گناهان عمر های طولانی می کنند عمر طولانی شان  هیچگاه مایۀ طنز واقع نمی شود اما اگر یک عالم مجاهد انقلابی عمرش از نود بگذرد او را همسن حضرت ادم می دانند.
                 محمدی زیارانی       @ziaran1  در روبیکا